Amazon забранява поръчковите отзиви

За търговците ще е по-трудно да представят нови продукти на пазаруващите

04.10.2016 | 18:28 Редактор: Луиза Божинова
Amazon забранява поръчковите отзиви

Amazon.com затяга контрола върху т. нар. "поръчани отзиви“, при които потребителите получават безплатни или намалени стоки в замяна на коментар за продукта. Въпросните отзиви са фактор за много купувачи при вземане на решение за онлайн покупка, пише Bloomberg.

Преди това Amazon позволяваше подобни оценки, за да помогне на новите продукти да получат повече внимание, стига лицето, което пише отзива, да посочи, че е получил намаление.

Новите продукти без продажби или отзиви могат да слязат по-надолу в резултатите от търсенето, което означава, че за търговците е по-трудно да представят нови, по-малко познати продукти на пазаруващите в Amazon.

Компанията за електронна търговия в момента позволява подобни отзиви в рамките на програмата Amazon Vine, която стартира през 2007 г. и сама следи. Базираната в Сиатъл компания избира потребителите, предлагащи мнението си за промоционални продукти, така че не се осъществява пряка връзка с търговците и го няма очакването за позитивно ревю. Книгите не са засегнати от новата политика на компанията.

"Amazon – не производителят или търговецът – намира и кани хора, които пишат полезни оценки в Amazon, за да пускат мнения за нови и предстоящи да излязат продукти; ние не стимулираме позитивните рейтинги в опит да повлияем на съдържанието на отзивите; ние ограничаваме общия брой отзиви във Vine, които показваме за всеки продукт“, коментира Чий Чу, вицепрезидент на Amazon, отговарящ за потребителското преживяване.

Това е най-новият ход на Amazon в защита на праводоподобността на потребителските отзиви, които се смятат за основен източник на доверие на купувачите в уебсайта.

Миналата година Amazon започна съдебни дела срещу повече от 1000 неидентифицирани лица, предлагащи да пишат фалшиви оценки за продукти, в замяна на плащания. Компанията е предприела същите мерки и срещу уебсайтове, предлагащи подобни услуги. Въпросните дела помогнаха на Amazon да идентифицира стотици хора, публикуващи фалшиви оценки, така че те могат да бъдат блокирани от платформата ѝ.

Още по темата четете на Bloombergtv.bg