UN Global Compact приветства споразумението с Иран

Ексклузивно интервю на Георг Кел-изп. директор на Глобалния договор на ООН
Публикувана: От:

Глобалният договор на ООН/UN Global Compact е готов да включи Иран в мрежата си до 36ч. след отпадане на санкциите.

Това съобщи Георг Кел- изп. директор на Глобалния договор на ООН в ексклузивно интервю за Доника Ризова от Bulgaria ON AIR.
Георг Кел бе в София на 3 април 2015 за подписване на годишен меморандум за разбирателство с Българската мрежа.
 
В ексклузивно интервю за телевизия Bulgaria ON AIR „архитектът“ на Глобалния договор коментира отговорния избор, ролята на медиите в подкрепата им към добрите практики в компаниите и новото предизвикателство за пазарите да станат посланици на мира.
 
Георг Кел е изпълнителен директор на Глобалния договор на ООН, най-голямата доброволна корпоративната инициатива за устойчиво развитие, в която членуват 8000 от най-големите компании в 145 страни по света.
 
На 3 април 2015 Българската мрежа на Глобалния договор на ООН преподписа договора /на снимката: Сашо Дончев, председател на УС на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН и Георг Кел, изпълнителен директор на Глобалния договор на ООН/UN Global Compact/.
 
Медийна група Bulgaria ON AIR е член на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН от края на 2014.
 

 


Силно съм развълнуван.
Неотдавна имахме събитие в Иран.
Знаем, че иранските предприемачи са много нетърпеливи и очакват да бъдат свързани със света.
Ще стартираме Global Compact там.
Ще го направим 36 часа след вдигането на санкциите.
Аз съм силно обнадежден, че ще се постигне споразумение.
Иранските бизнесмени очакват да се свържат със света.
Разбира се, това ще има огромно влияние в региона.
Някои от тях вече усещаме.
Но това ще стане балансирано. Така, че пазарните сили ще изиграят също позитивна роля и ще допълнят политическия процес.
Смятам, че светът може да види, че един включващ подход предлага много повече.
Мерките за изграждане на доверие и мир от една страна, но и търговските и икономически възможности от друга страна са също много важни.
Global Compact в момента има платформа, наречена Business for Peace/Бизнес за мир.
Тя е подкрепена в 20 страни.
Искам да го подчертая, защото мнозина главни изпълнителни директори са много изнервени за несигурността, която предстои.
Светът гори. Недалеч от тук.
Новините всеки ден са шокиращи.
Ние живеем в кризи на държавното управление всеки ден. По цял свят. Има фрагментация на властта, която подчертава рисковете от дългосрочната стабилност в много части на света.
Насилието е заплаха, както и популизма, краткосрочните мерки, протекционизмът, екстремизмът.
Всичко това е враг на дългосрочното създаване на ценности.
Така че глобалните ръководители на компании трябва да се събудят, защото фундаментите на глобалните пазари са под стрес.
Старата система, създадена след Втората световна война е все по-малко в състояние да осигури ръководство за бъдещето.
Трябва да реинвестираме в основните начини на създаване на правилата, в основната концептуализация на пазарните ползи. Трябва да покажем, че чрез търговия и инвестиции създаваме ценности и допринасяме за разбирателството и мирното съвместно съществуване.
Затова мисля, че в бъдеще пазарите ще имат предизвикателството да станат посланици на мира.
Надявам се Иран накрая като се реинтегрира на глобалния пазар да изпрати важен сигнал в тази посока.
 

 

Как да направим темата на Глобалния договор интересна за аудиторията?
Мисля, че има два подхода.
Пресата и медиите винаги харесват повече ужасните новини, отколкото добрите решения.
Все пак и в тях има добра стойност.
Добре е да се покаже, когато стават лоши неща, злоупотреби. Като изпускане на токсични отпадъци във водата или принудителен детски труд при ужасни условия.
Важно е да се осветляват тези неща.
От друга страна смятам, че най-могъщите фактори за промяна показват възможностите, които носят добрите събития.
Повечето проблеми в света имат решения.
Технологията е вече налице.
Но хората не разбират потенциала на прилагането на решения.
Например градовете, застрашени от недостига на вода - има технологии, които да решат проблемите с недостига на вода в земеделието.
Климатичните промени - бързият напредък на технологиите в децентрализирани електрически централи и използването им на общинско ниво.
Даването на повече права на жените, недискриминацията на работното място като източник на иновация - това е много могъщ фактор и има бизнес приложение.
Показването на възможностите на отговорните бизнес практики и как те се прилагат в корпоративните дългосрочни финансови аспекти, но и допринасят за обществото.
За мен това е хубаво предизвикателство.
 
 
В България отговорните компании смятат, че са невидими за медиите. Как ще коментирате това?
Би трябвало медиите да преосмислят бъдещите аспекти на обществото по различен начин, показвайки възможностите.
Защото всеки проблем предлага и възможности.
Необходимо е да има различен подход, настройка. Надявам се медиите да са креативни и да работят с компаниите.
Да ги питат как виждат бъдещето.
Как ще изглежда бъдещето, ако добрата работа вече е първостепенна.
Какво ще се промени и как можем да променим представата си за бъдещето.
Надявам се пресата и медиите да изиграят ролята си.
Вярно е обаче, че пресата и медиите предпочитат повече да говорят за скандалите и негативната страна.
 
Цялото интервю очаквайте в Медиите ON AIR в събота, 11 април 2015, от 11:00 по телевизия и радио Bulgaria ON AIR.

Коментари ( 0 )