fallback

Инж. Жиянски: Хората щяха да са живи, ако пътят беше осветен и я нямаше еластичната ограда

"Градове, села, пътища - всичко е в мрак", настоя пътният експерт

25.11.2021 | 08:23 Автор: Тодор Петров

Има два фактора, довели до трагедията на АМ "Струма". Единият е отсъствието на магистралното осветление, а другият - еластичната ограда. На това мнение е пътният експерт инж. Владимир Жиянски.

"Ако не я е имало тази еластична ограда на въпросното островче, не би загинал никой. Първопричината е липсата на информация за осветеност. Касае се за 10 лампи. Хората биха били живи. Когато автобусът преминава през острова, всички метални елементи са срязани като нож. Явно е пробит резервоар, скъсани са маркучи, триене, искри, пожар", обясни той в студиото на "България сутрин".

И алармира, че няма осветление по нашите магистрали, били осветени само бензиностанциите. В участъците с конфликтни точки по главните пътища или магистрали липсва такова осветление. 

"Проблемът е, че самият проект не е изпълнен и не е предвидено осветление. В Гърция магистралата към Игуменица свети цялата, дори през деня свети, а в тунелите е като ден. При нас въпросът е финансов, но той не е основен. Въпросът е дали имаме нужното количество произведено електричество и можем ли да захраним нашите магистрали и градове", разясни инж. Жиянски. 

"София е тъмен град, мрачна картина. Кметовете са се скрили, не вдигат шум. Градове, села, пътища - всичко е в мрак", изтъкна той пред Bulgaria ON AIR.

По думите му е цинично повече от 10 години да се чудим какво да правим, докато Турция строи две атомни централи и това се прави навсякъде по света.

Не строителството е основен проблем на нашите магистрали, а проектирането, категоричен е инж. Жиянски. Фаталния участък от AM "Струма" той определи така: Формално е скоростен път, реално е магистрала.

"Идеята на магистралата е човек да има комфорт - да е облекчен и да получава нужната информация. На въпросния участък през деня няма никакви катастрофи и не е имало. Не така стоят нещата през нощта. Шофьорът явно се е заблудил, възможно е отсреща да го е заслепила кола. Вторият проблем е с еластичните огради. Цялата отбивка не е сигнализирана както трябва", каза още експертът.

И подчерта, че масово в Европа и Америка се слагат стоманобетонови елементи "Ню Джърси". Еластичните огради се усъвършенстват - модерни били буферните еластични огради, които в Австрия и Германия се поставят по островчета.

Инж. Жиянски сравнява автобусната трагедия от Своге с тази от АМ "Струма". На мнение е, че няма никаква разлика между двете катастрофи.

"Жертвите не са малко и трябва да се търси внедряване в новото строителство на по-прогресивна система, каквато аз считам, че е "Ню Джърси". АПИ трябва да вземе категорично решение по този въпрос", убеден е той. 

Гледайте целия разговор във видеото. 

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България сутрин
fallback