България сутрин

Всеки делник от 7:00 часа
още

Инж. Жиянски: Хората щяха да са живи, ако пътят беше осветен и я нямаше еластичната ограда

"Градове, села, пътища - всичко е в мрак", настоя пътният експерт

25.11.2021 | 08:23 Редактор: Тодор Петров

Има два фактора, довели до трагедията на АМ "Струма". Единият е отсъствието на магистралното осветление, а другият - еластичната ограда. На това мнение е пътният експерт инж. Владимир Жиянски.

"Ако не я е имало тази еластична ограда на въпросното островче, не би загинал никой. Първопричината е липсата на информация за осветеност. Касае се за 10 лампи. Хората биха били живи. Когато автобусът преминава през острова, всички метални елементи са срязани като нож. Явно е пробит резервоар, скъсани са маркучи, триене, искри, пожар", обясни той в студиото на "България сутрин".

И алармира, че няма осветление по нашите магистрали, били осветени само бензиностанциите. В участъците с конфликтни точки по главните пътища или магистрали липсва такова осветление. 

"Проблемът е, че самият проект не е изпълнен и не е предвидено осветление. В Гърция магистралата към Игуменица свети цялата, дори през деня свети, а в тунелите е като ден. При нас въпросът е финансов, но той не е основен. Въпросът е дали имаме нужното количество произведено електричество и можем ли да захраним нашите магистрали и градове", разясни инж. Жиянски. 

"София е тъмен град, мрачна картина. Кметовете са се скрили, не вдигат шум. Градове, села, пътища - всичко е в мрак", изтъкна той пред Bulgaria ON AIR.

По думите му е цинично повече от 10 години да се чудим какво да правим, докато Турция строи две атомни централи и това се прави навсякъде по света.

Не строителството е основен проблем на нашите магистрали, а проектирането, категоричен е инж. Жиянски. Фаталния участък от AM "Струма" той определи така: Формално е скоростен път, реално е магистрала.

"Идеята на магистралата е човек да има комфорт - да е облекчен и да получава нужната информация. На въпросния участък през деня няма никакви катастрофи и не е имало. Не така стоят нещата през нощта. Шофьорът явно се е заблудил, възможно е отсреща да го е заслепила кола. Вторият проблем е с еластичните огради. Цялата отбивка не е сигнализирана както трябва", каза още експертът.

И подчерта, че масово в Европа и Америка се слагат стоманобетонови елементи "Ню Джърси". Еластичните огради се усъвършенстват - модерни били буферните еластични огради, които в Австрия и Германия се поставят по островчета.

Инж. Жиянски сравнява автобусната трагедия от Своге с тази от АМ "Струма". На мнение е, че няма никаква разлика между двете катастрофи.

"Жертвите не са малко и трябва да се търси внедряване в новото строителство на по-прогресивна система, каквато аз считам, че е "Ню Джърси". АПИ трябва да вземе категорично решение по този въпрос", убеден е той. 

Гледайте целия разговор във видеото. 

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

3
2 rate up comment rate down comment 3
Бат Сашо
преди 1 седмица
Колко *** шофьор трябва да си да отнесеш мантилената така, при положение че шофьорите на автобуси са професионални такива. Тоз дъртак да не ми говори глупости, автобуса си има фарове или те са само красота. Сигнализирай за неуместен коментар
2
2 rate up comment rate down comment 0
В.Иванов
преди 1 седмица
Май само един или двама са прочели статията в която инж. има право. Личи си и по коментарийте. Сигнализирай за неуместен коментар
1
6 rate up comment rate down comment 0
Ради
преди 1 седмица
Македонската държава и медии дали говореха подобни неща, когато загинаха българи в Охридското езеро преди години, заради лошото състояние на гемията? Даже не знам дали го санкционираха капитана, при очевидна вина. Ние сега ще се изкараме виновни на всички фронтове. Аман от продажници. Сигнализирай за неуместен коментар