60% от пожарите в автобуси са с фатален край - ето защо горят като факли

Първото, което шофьорът трябва да направи, е да отвори вратите

24.11.2021 | 19:15 Редактор: Елеонора Танева

Повече от половината случаи на запалване на автобуси завършват с фатален край. Статистиката показва, че така завършват 60% от инцидентите. Пламъците в превозните средства се разпространяват изключително бързо, така че реакцията трябва да бъде мигновена.

Автобусите са като барут, казва автоинструкторът Владимир Василев.

"От стари автобусни шофьори съм чувал, че автобус гасне за 5 минути. Седалките и салона са от дунапрен. Той е силно запалим материал", уточни Василев.

В първите секунди след възпламеняването шофьорът трябва да открие място за отбиване и да изключи двигателя. Така ще спре притокът на гориво към него.

"Първото, което трябва шофьорът да направи, е да отвори вратите по най-бързия начин. Така хората ще могат да напуснат автобуса, след това ще помага с каквото може", каза автоинструкторът.

Вратите обаче не винаги се отварят. Тогава трябва да се използват чукчетата, за да се счупят прозорците и хората да могат да излязат.

"Вратите не се отварят, когато са засегнати от удара. При блокирани врати трябва да се отвори нещо - прозорец, капандурите също може да се отварят", обяснява автоинструкторът.

Най-опасните места в автобусите са на последната седалка, защото са най-близо до мотора.

"Има кабели, инсталации, двигателят. Огън има, където има искра. По-възможно е пожарът да тръгне отзад, при кабелите", добави Василев.

Сблъсък, механична повреда, неизправност или проблеми с електрониката са част от причините за възникването на пожари в автобуси.

Вижте повече в репортажа на Александра Иванова.

Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК