Ново проучване показва, че всекидневното хапване на манго и авокадо подобрява сърдечното здраве при пациенти в преддиабетно състояние.
Главният изследовател на проекта, д-р Брит Бъртън-Фрийман, пояснява, че целта на екипа е била да провери дали минимални корекции в менюто могат да повлияят положително на сърдечносъдовата система.
Според Фрийман, хората често се усещат претоварени от големите промени, а това изследване подчертава, че човек може да започне с нещо съвсем просто и пак да постигне положителни резултати.
Теорията на учените
В 8-седмично проучване учени проследили 82 възрастни с преддиабет. Половината от тях ежедневно консумирали по една чаша манго и авокадо, а останалите - контролна храна със същия калориен прием.
Преди и след теста учените измерили съдовата функция чрез показателя FMD.
В групата с плодове FMD се подобрил средно с 1%, докато при контролната група спаднал. Това е значимо, тъй като всеки 1% ръст на FMD намалява риска от инфаркт или инсулт с около 13%. Освен това мъжете, яли манго и авокадо, отчели спад в диастоличното кръвно налягане, докато при другата група то се повишило.
Мангото и авокадото са основни съставки в латиноамериканските и много други традиционни кухни. Това не са някакви нишови суперхрани, а са често консумирани, леснодостъпни и добре познати.
Четете повече в az-jenata.bg.
Снимка: pixabay
Защо все повече българи взимат шофьорски книжки в чужбина?
Пери Едуардс няма да ражда повече
Праисторическият човек е опитомил кучето преди 15 800 години
ВМА организира безплатни прегледи за пациенти с атопичен дерматит
Още 12 военни парамедици завършиха обучението си във ВМА
“Майчин дом“ и НКБ спасиха бременна с аортна дисекация и близнаците ѝ
Ебола – защо инфекцията остава тежка и трудна за овладяване?
Ледникът на Страшния съд се топи все по-бързо
Откриха ген, устойчив на антибиотици, в Средиземно море
В Слънчевата система може да е имало още две планети гиганти
Започнаха първите изпитания на „еликсир на младостта“ върху човек
Ново европейско проучване: Българите са против приемането на Украйна в ЕС
До 2035 г. България ще увеличи разходите за отбрана на до 5% от БВП
"Коперник": Преживяхме вторият най-топъл май в историята
Как реагира светът на новината, че спираме да пращаме оръжия на Украйна
Фен събра бири от всички страни на Световното първенство и предизвика сензация
Dow се срина с над 900 пункта, разпродажбите в сектора на чиповете се засилиха
САЩ тайно са помогнали за износа на над 100 млн. барела петрол през Ормузкия проток
OpenAI се присъединява към IPO манията за изкуствен интелект за 3,6 трлн. долара
Porsche няма да произвежда изцяло електрическа версия на 911