Милиони души по целия свят страдат от клинична депресия – психично заболяване, което влияе на настроението и самочувствието. Сред основните рискови фактори за развитие на депресия са фамилната анамнеза, хормоналните промени, хроничните заболявания и продължителният стрес.
Проучванията показват, че промените в начина на живот могат да помогнат за намаляване на риска от депресия. Сред най-ефективните стратегии са: редовната физическа активност, качественият сън, управлението на стреса и здравословното хранене.
Хранителните навици са важни за психичното ни здраве
Ново изследване, публикувано в списание Microbiome, определя портокалите като една от храните, които могат да имат положителен ефект върху психичното здраве. Изследователите са анализирали данни от над 32 000 жени на средна възраст. Участничките са попълвали въпросници за хранителните си навици и депресивните симптоми.
Чрез ДНК секвениране на чревния микробиом, учените са открили връзка между консумацията на цитрусови плодове и повишеното присъствие на Faecalibacterium prausnitzii – бактерия, която подпомага намаляването на възпаленията и укрепва имунната система.
Предишни изследвания свързват този микроорганизъм с подобряване на чревното здраве, както и с възможни ползи при раздразнено черво, затлъстяване и диабет тип 2.
Според изследването консумацията на един средно голям портокал дневно може да намали риска от депресия с около 20%. Въпреки това, ефектът явно е специфичен за цитрусовите плодове, тъй като не се наблюдава такава връзка при консумацията на плодове и зеленчуци или при други плодове като ябълки и банани.
Четете повече в puls.bg.
Снимка: Pexels
Криминален журналист: При убийството в Пловдив са пропуснати много неща
Почина Марк Райдел – номинираният за "Оскар" режисьор на "На златното езеро" и "Розата"
Отвлякоха 26-годишна жена от Горна Оряховица, отрязаха косата ѝ: Седем са задържани
Силен трус 6,9 разтърси Индонезия: Засега няма данни за жертви и разрушения
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
Постигнаха пълна ремисия при рак на бъбреците след клетъчна терапия
Заснеха уникално създание с прозрачна глава в „Зоната на здрача“
Откриха неизвестен досега разлом под Ню Джърси, причинил земетресението от 2024 г.
Най-големият електрически самолет в света X1 извърши първия си полет
България изостава само на Русия в отборното класиране на Световно по художествена гимнастика
„Погледни ме – осинови ме“: Фотоизложба дава шанс на кучета от приюта в Каменар
324 души дариха кръв във Варна за седмица, нуждата от 0+ остава
Фестивалната столица на България: лятото, в което музиката и киното превзеха Варна
Черно море влиза в Pro Cup – нов турнир за 720 000 евро
Роботакситата се сблъскват с най-непредвидимия фактор – хората
Летище Бургас има капацитет за засилен трафик за „Евровизия“
Инвестиционните сделки с бизнес имоти у нас може да достигнат 405 млн. евро тази година
Електрическите самолети скоро ще кръстосват небето над Европа