Диетолог посочи защо не отслабваме, въпреки че се храним здравословно

Психичното ви състояние има голям ефект върху тялото

16.03.2021 | 16:03 Редактор: Искра Ангелова
Диетолог посочи защо не отслабваме, въпреки че се храним здравословно

Диетите никога не са лесни, но всички трудности си заслужават, когато се почувствате добре и видите резултати.

За някои хора обаче тези заветни резултати така и не идват. Лишавате се от всичко вредно, но отново не виждате промяна в цифрите на кантара. Познато ли ви е? Е, не сте сами. Във вашата група попадат много хора, като липсата на резултати е причина да се депресират и да се откажат напълно от отслабването.

Има няколко причини, поради които да не достигате до килограмите, които искате. Те са свързани с грешното ви хранене, появата на стрес или пък неправилната тренировка. Запомнете, че диетата не се крепи на пълно лишаване от храна, а трябва да бъде балансиран режим, който да ви доставя достатъчно хранителни вещества, за да може организмът да работи правилно.

Ето 6 причини, поради които не отслабвате

Твърде много се притеснявате за калориите

От закуската до вечерята и храненията между тях е лесно да загубите представа какво ядете през деня, като броенето на калории не е надежден план. Според диетолога Лиса Московиц е много трудно да изчислите общия брой калории, които трябва да приемате на ден и точно какво количество храна трябва да изядете, за да създадете калориен дефицит, необходим за отслабване и изгаряне на мазнини.

Катлийн Тротър пък съветва да сте по-наясно с хранителната стойност на продуктите, вместо да броите калориите в тях. Всъщност, ако ядете една закуска със сто калории, която няма никаква хранителна стойност, това няма да ви помогне да отслабнете. Вместо това я заменете с ястие с малко по-висок брой калории, което има по-добра хранителна стойност и ще ви засити за по-дълго.

Стресирани сте

Психичното ви състояние има голям ефект върху тялото, като има връзка между емоциите и загубата на тегло. "Дори при перфектна диета и много активност, ако не получавате достатъчно сън или имате хронично високи нива на стрес, тялото ви може да задържи излишните килограми и телесни мазнини, вместо да ги изгаря", казва Московиц пред Insider.

Не ядете достатъчно

Първият импулс при започване на диета е да намалите драстично порциите си, но ако пропускате храненията и гладувате, това всъщност може да има неблагоприятен ефект. Според Московиц недохранването може да принуди тялото ви да съхранява всички калории, вместо да ги изгаря. Освен това може да причините и забавяне на метаболизма. Това, че се чувствате гладни, не означава, че сте напът да отслабнете. Трябва да намерите правилния баланс за тялото си, съветва tialoto.bg.

Ядете нездравословни храни

По време на диетата е лесно да попаднете в капани. Ако купувате храни, на чиито опаковки пише, че са с ниско съдържание на мазнини или с ниско съдържание на натрий, може да си причинявате повече вреда, отколкото полза. Гранола десертите и нискомаслените кисели млека не ви помагат да отслабнете.

Както всеки диетолог ви съветва да стоите далеч от пакетирани храни, така има и някои здравословни алтернативи, с които трябва да се внимава. Катлийн Тротър казва, че някои от клиентите ѝ изяждат цяла купа с ядки, мислейки си, че правят добър избор. Но в действителност количеството има отрицателен ефект върху диетата им.

Тренировката ви е еднообразна

Ако кардиото е вашият начин за отслабване и това е единственото упражнение, което правите, може да се наложи да промените фитнес режима си.

Вместо просто да се качите върху бягащата пътечка и да тичате без почивка в продължение на 20 минути, е добре да правите интервали. По този начин редувате пристъпи на висока и ниска интензивност. Това поставя сериозна задача върху метаболитните процеси в тялото и изгаря много калории за кратък период от време. Излизането извън зоната ви на комфорт ще предизвика психически и физически промени в тялото ви.

Здравословен проблем

Московиц посочва, че някои хора може да не виждат резултати поради по-голям здравословен проблем. В някои случаи това е недостатъчно активна щитовидна жлеза, чувствителност към инсулин или лекарство, което използвате.

Ако дълго време не виждате резултати от тренировките и диетата, трябва да говорите с лекар. Все пак, имайте предвид, че напредъкът отнема време, така че не се отчайвайте след първия месец.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

3
4 rate up comment rate down comment 0
Асен
преди 4 месеца
Нито мляко нито сирене нито кашкавал ядем истински камоли нещо друго Сигнализирай за неуместен коментар
2
1 rate up comment rate down comment 0
Павлина
преди 4 месеца
1
5 rate up comment rate down comment 4
Биба
преди 4 месеца
Още една безсмислена плява. Сигнализирай за неуместен коментар