Китайски смартфони превземат индийския пазар

Vivo, Xiaomi, Lenovo/Motorola, Oppo и други производители завземат 46% дял

25.01.2017 | 23:00 Редактор: Луиза Божинова
Китайски смартфони превземат индийския пазар

Китайските марки смартфони, водени от Vivo, се борят с местни конкуренти в Индия, залагайки на все по-стилни и все пак достъпни устройства. С това те отправят предизвикателство към надмощието на южнокорейската Samsung Electronics на най-бързо растящия голям пазар на телефони в света, пише Bloomberg.

Китайските компании заеха четири от петте топ места през последното тримесечие на 2016 г., оставяйки на заден план Micomax и Intex, сочи доклад на Counterpoint Research. Samsung заема първата позиция, но нейният дял от продажбите в Индия се е свил до 24% от 29% през същото тримесечие година по-рано. Vivo, Xiaomi, Lenovo/Motorola, Oppo и други китайски производители завземат дял от 46% от пазара, разкрива проучването.

Тези класации са особено променливи по цял свят. Но неумолимото настъпление на китайските марки в Индия, където през следващите пет години се очаква да бъдат продадени около 500 млн. смартфона, е необичайно, като се има предвид цялостната липса на ентусиазъм към китайските стоки там. Промяната идва въпреки миналогодишните призиви за бойкотирането на произведените в Китай продукти, предизвикани от политически въпроси, като китайската подкрепа за Пакистан.

Продължението на статията прочетете тук!