Платформата за споделено ползване на автомобили CarAmigo стартира резервациите на коли в България от днес, обявиха съоснователите на компанията Тим Гюбел и Мирослав Михайлов.
С помощта на услугата всеки, който поиска, може да отдава под наем своя автомобил на други лица. Едно превозно средство може да се наеме за минимум 6 часа и максимум за 60 дни.
По думите на Тим Гюбел идеята била да се наберат поне 200 автомобила, предложени в платформата, като в момента на старта те вече са преминали границата от 300.
Самият стартъп е основан от международен екип в Белгия, който развива същата дейност в страната. Според Гюбел набирането на обяви за автомобили в платформата в България обаче е станало значително по-бързо от това в Белгия.
Как работи?
Притежателят на автомобил, който иска да го отдаде под наем, трябва да представи снимки, талон за регистрация, такъв за технически преглед и гражданска отговорност, като може да изпрати документите онлайн, а те се проверяват внимателно от екипа на компанията.
Ако заявката бъде приета, автомобилът се появява като предложение в платформата, а при наемането му желаещият да го вземе дава фиксиран депозит от 150 евро. В сайта се генерира автоматично договор и застраховка, както и резюме на най-важните рискове. При срещата между собственика на колата и този, който иска да я наеме, се сключва договорът и се попълват всички документи, като се правят снимки на автомобила.
CarAmigo работи в партньорство с Groupama за предоставянето на необходимите застраховки. Освен застраховка се предлага и пътна помощ. От застрахователната компания посочват, че застраховката се съчетава с вече съществуващото каско на колата, като тя важи само за периода на отдаване.
Цената, която потребителите виждат в платформата, е крайната и се определя от собственика, като включва и застраховката, която е една и съща за всички превозни средства.
Разликите с Uber
Uber започна работа без консултация с властите, докато CarAmigo се радва на добър диалог с властите в Белгия. Всъщност отдаването на коли под наем по този начин не се приема за бизнес, а по-скоро като „връщане на разходи по колата“, коментира още Тим Гюбел. По думите му именно затова тези приходи не се облагат с данъци.
Всъщност в Белгия компанията работи успешно с властите и среща разбиране от тях.
„Белгийското правителство разбра, че е по-добре да не забранява подобни инициативи, а да работи заедно с тях“, категоричен е съоснователят на CarAmigo.
Той подчерта, че в случая на Uber и BlaBlaCar става дума за транспортни услуги, каквато CarAmigo не е, ето защо не подлежи на същата регулация.
Основните предимства на CarAmigo са няколко – цената, достъпът, по-голямото разнообразие на автомобили, както и социалният момент, обобщават основателите на платформата.
Продължението на статията прочетете на Investor.bg
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Чрез микропластмасата се разпространяват опасни бактерии
Клиника по неврохирургия в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ отпразнува своята 20-годишнина
Защо се будим малко преди алармата?
Наследствена ли е шизофренията?
На повърхността на луната на Юпитер – Европа, е забелязан гигантски черен „паяк“
Лунната почва може да съдържа следи от земната атмосфера
Антитела, проектирани от изкуствен интелект, ще бъдат тествани на хора
Признаци за бъдеща катастрофа в Антарктида
Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Ръководството на лекарския съюз получи мандат да подпише нов рамков договор за 2026-2028 г.
Baidu запълва празнината, която Nvidia остави на пазара на AI чипове в Китай
Cartier е новият Rolex за поколението Z благодарение на Тейлър Суифт
Парижкото споразумение за климата навърши 10 години, но мисията е далеч от изпълнена