Какво трябва да знаете за сделката на Uber и Didi?

Uber продава китайските си операции на своя по-добър и по-успешен конкурент Didi Chuxing

02.08.2016 | 17:28 Редактор: Ирина Георгиева
Какво трябва да знаете за сделката на Uber и Didi?

В лятото на големите технологични сделки тази между Uber и Didi Chuxing може би беше най-неочаквана. Uber продава китайските си операции на своя по-добър и по-успешен конкурент Didi Chuxing, който контролира около 80% от пазара на споделени пътувания в азиатската страна. Ефектът от сделката обаче ще се усети и далеч извън Китай, засягайки всички – от перспективите на Uber за IPO до съдбата на нейните конкуренти на други пазари, пише в свой анализ Time.

Сделката ще прехвърли Uber China, по-голямата част от която е собственост на Uber, но и на гиганта Baidu и други компании, към операциите на Didi. Това слага край на скъпо струващата битка за потребители, която накара Uber да инвестира (и загуби) 2 млрд. долара през последните две години. Uber получава 18% дял в Didi плюс 1 млрд. долара инвестиция от компанията. И двете фирми ще притежават места в Борда на директорите на другата.

Didi Chuxing не е познато на потребителите име извън Китай, но компанията бързо се очерта като страхотен играч в местната технологична индустрия. Създадената от сливането на двете най-големи приложения за споделено пътуване, подкрепена от инвестиция от Alibaba и интегрирана с чат приложението WeChat, Didi се доказа като непреодолима сила, която не позволяваше на Uber да завоюва голям пазарен дял.

Новината за сливането остави технологичния свят да се чуди какво означава всичко това. Ето някои основни изводи от сделката между Didi и Uber, която може да се проточи през следващите няколко месеца.

Прочетете целия анализ в Investor.bg