Nissan има намерение да възроди марката Datsun, която не фигурира на автомобилния пазар от 31 години. Японците смятат, че репутацията на Datsun, като изгодна и надеждна марка, ще помогне на бизнеса в развиващите се пазари. Според информацията, публикувана от BBC, продуктите на Datsun ще се предлагат в Индонезия, Русия и Индия от 2014.
Анализатори намират ирония в решението на Nissan да възроди Datsun, от която се опитваше да се отърве в продължение на години. “Nissan иска да създаде бюджетна марка, без да създава бюджетен имидж на своите модели,” коментира Джей Нагли от консултантската фирма Redspy Automotive. "В последно време е популярно да имаш бюджетна марка - Renault има Dacia, Volkswagen има Skoda," допълва още той.
Изпълнителният директор на Renault – Карлос Гон – разкри по време на посещение в Индонезия, че именно там ще бъде изграден нов завод. Според него, през следващите две години, инвестицията там ще достигне 400 млн. долара