Компанията Nikola е достойният конкурент на Tesla

Сравняват създателя на ел. камиони с Илън Мъск

20.08.2020 | 17:20 Редактор: Виктория Гетова
Компанията Nikola е достойният конкурент на Tesla

Светът все още не е успял да се отърси от главозамайващия успех на компанията Tesla и на хоризонта се задава още един производител, кръстен на изобретателя Никола Тесла. Тази компания се казва Nikola и вече предизвика най-големите в бранша, след като от малка и неизвестна фирма, сглобяваща електрически камиони се превърна в изгряваща звезда на небосклона на автомобилната индустрия.

От момента на пускането на акциите на Nikola на борсите в края на юни, капитализацията на компанията достигна 30 млрд. долара – повече отколкото струват концерни с вековна история като Ford и Fiat-Chrysler. И това без да бъде произведен нито един автомобил. Основателят и шеф на компанията Тревор Милтън пък вече е наричан "втория Илън Мъск", а самата Nikola получи прозвището "убиецът на Tesla".

Факт е, че нито един конкурент на Мъск не се е ползвал с такава популярност и такъв интерес от страна на инвеститорите. Самият Милтън е по-странна птица дори от шефа на Tesla, което не е никак лесно. Дори годината му на раждане не е известна – според едни данни е роден през 1981 г., но според други – през 1982 г. Знае се само, че е част от многодетно семейство мормони, като има три сестри и един брат.

Камионите на Nikola не се запасяват с енергия, а я произвеждат. Освен електромотор на борда на тежкотоварните машини са поставени горивни клетки, в които се случва химическа реакция между водород и кислород. Като процес от тази реакция се получава постоянен ток и се синтезира вода, която се изсипва на пътя. Кислородът се взима от въздуха, а охладеният до ниски температури водород се съхранява под налягане в специални резервоари.

Предимствата на тази технология са много. Освен по-ниско тегло има и по-висока скорост на зареждане. На станция за бързо зареждане пълненето на акумулаторите до 80% отнема 20 минути, а запасите с водород се запълват за 5 минути. При това капацитетът на акумулатора може да падне, ако навън е студено, докато водородът не зависи от външната температура.

Четете цялата статия на Automedia.bg

Снимка: Automedia.bg

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК