Правителствата на всички страни от ЕС одобриха днес писмено решението за въвеждане на таван на цената на руския суров петрол, транспортиран по море. Таванът е в размер на 60 долара за барел. Това потвърди днес Европейската комисия и заяви, че това проправя пътя и към публикуване на решението в Официалния бюлетин на ЕС и влизането му в сила на 5 декември, предаде Ройтерс.
Мярката е идея на Г-7, а към нея се присъедини и Австралия. Тя съпътства и ембаргото на ЕС върху вноса на транспортируем по море от Русия суров петрол, което също влиза от 5 декември.
"Г-7 и всички страни членки взеха решение, което ще удари приходите на Русия дори още по-силно и ще намали нейната способност да води война в Украйна. Това също така ще ни помогне да стабилизираме глобалните енергийни цени, от което ще се възползват страните по света, които сега се сблъскват с високите цени на петрола", се казва в изявление на председателя на ЕК Урсула фон дер Лайен, цитирано от БТА.
От понеделник ЕС няма да купува никакъв транспортиран по море руски суров петрол, който съставляваше 94% от всички доставки на руския суров петрол за 27-те страни от блока, отбелязва Ройтерс, като се позовава на разяснителни указания на ЕС.
ЕС ще спре също така и всякакъв внос от 5 февруари на руски петролни продукти. Относно тези петролни продукти Г-7 ще въведе също таван на цените на по-късен етап, като ще използва точно същия механизъм, като за суровия петрол, поясни ЕС.
От понеделник компаниите за транспорт по море, регистрирани в ЕС, ще могат да транспортират руски суров петрол, само ако той се продава под или на цената от 60 долара за барел. На всеки два месеца този ценови таван ще се преразглежда, като първо преразглеждане ще има в средата на януари. Целта на това ще бъде да се държи цената на транспортирания по море руски суров петрол поне 5 процента под пазарната цена.
Руски танкери, натоварени с руски суров петрол преди 5 декември, ще бъдат освободени от ценовото ограничение за 45 дни или до 19 януари.
Ако при преразглеждането на ценовия таван има промени в него, то тогава ще има 90-дневна отсрочка, за да се гарантира, че нито един кораб няма да се окаже блокиран в морето с петрол, закупен на неприемлива цена.
Снимка: Bloomberg.com
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Blue Origin представи проектиран с AI източник на енергия за Луната
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
Иван Искров не е одобрен от Молдовската централна банка за надзорник на BC Moldindconbank S.A.
Шефът на Rheinmetall: Мирът в Украйна няма да навреди на нашия бизнес
Hydrogenera ще внедри водородна система в завода на Volkswagen Poznań
преди 2 години
преди 3 години
преди 3 години