В последните месеци зачестиха оплакванията на граждани, особено на живущите в централната градска част, че възникват колизии с водачи на тротинетки. Има оплаквания от възрастни хора, от родители на деца и се налага общината да въведе регламент.
Така председателят на транспортната комисия в Столична община Карлос Контрера мотивира въвеждането на нови правила за управление на тротинетки в София в студиото на "България сутрин".
По думите му от 2020 година в Закона за движение по пътищата има въведени правила за тротинетките. Регистрираните за повече от година нарушения с тротинетки са над 1600, което означава, че реалният им брой е още по-голям, смята той.
"Проблемът на този тип превозно средство, първо е, че е доста нестабилно, и при развиване на 30 и повече километра, става опасно за водача и за околните. Когато това се случва в пространство, наситено с пешеходци, това е особено опасно", коментира Контрера.
Той обясни, че новите правила не са за ограничаване на тротинетките в София, а за регламентиране на правила за използването им.
"Нашето желание е, като представители в Столична община, да има зони, където да бъдат придвижвани с до 5 км в час, буквално да бъдат бутани", обясни той в ефира на Bulgaria ON AIR.
Карлос Контрера допълни, че управлението на тротинетка е опасно не само за околните, но и за тези, които ги управляват.
"Защото неговата конструкция не ви предпазва при падане или при сблъсък с друго превозно средство. Има и случаи с управление на тротинетки по пътища с висока скорост. Масово не се спазват изискванията да се слагат каски", обясни още общинският съветник.
Друг проблем с електрическите тротинетки в София е оставянето им навсякъде из града.
"Те се разхвърлят безразборно из града. Особено на площада около "Патриарх Евтимий", когато с наредят тротинетките от всички оператори, не може да се премине", каза Контрера и допълни, че със заповед на кмета на София ще се определят точки, където тези средства ще могат да се паркират, така че да не пречат.
"Има подобни решения и в Копенхаген, и в Париж и т.н., като в някои европейски градове правилата са много по-рестриктивни. Смятаме, че е назрял моментът да вкараме нормативна рамка, за да тушираме конфликта между пешеходците и водачите на тротинетки", обясни председателят на транспортната комисия в Столична община.
Един месец е срокът за обществено обсъждане в Наредбата за организация на движенето в Столична община. След гласуването - наредбата може да влезе в сила в средата или края на месец юли, прогнозира Контрера.
Той обясни, че скоростта на тротинетките, които се наемат, може да бъде ограничавана софтуерно. Също така, чрез GPS-системата на возилата може да се контролират зоните, в които те се използват.
Контролът за скоростта на движение на тротинетките се извършва от "Пътна полиция", обясни Контрера. Глобата за каране с превишена скорост е 50 лв.
Гледайте целия разговор във видеото.
Страхувате ли се от развитието на изкуствения интелект?
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Януарска „Витлеемска звезда“: Три планети в уникален парад около Слънцето
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Среброто и медта засенчват златото като топ метали с наближаването на 2026 г.
Само благословията на Тръмп няма да помогне на Джей Ди Ванс да стане президент на САЩ
Как западните автомобилни компании промениха стратегията си спрямо Китай
Надзорният съвет на НЗОК одобри проекта за бюджет на касата за 2026 г.