Данка Василева и Евгени Петров са семейство от 45 години. И двамата са журналисти, но наред със статиите, пътешествията също са неизменна част от живота им.
Двамата представиха книгата си "Круизът - пътешествие на мечтите".
"Не навсякъде може да стигнеш с лодка, но има вариант, в който слизаш от нея, хващаш самолета или автобуса, отиваш там, където искаш, а след това се връщаш на кораба. Ние така отидохме до Ангкор Ват. Тръгнахме от пристанище във Виетнам и се прибрахме на следващото", разказа Василева в съботното издание на "България сутрин".
Евгени Петров поясни, че круизните кораби са около 200-250 метра на дължина, а на височина - над 30 метра.
До 2500 души обслужващ персонал
"Има по 13-14 палуби, някои от тях имат и 18, това е нещо огромно. Пример, ако носът на кораба опре до централния вход на стадион "Васил Левски" кърмата му ще бъде на Паметника на съветската армия. Това е един умен град. Тези, които са до 3-4 хиляди пасажери, включително до 2500 души обслужващ персонал, са с размерите на една малка община. Там имате всичко - електрозахранване, има туризъм, изключително много неща", сподели журналистът в ефира на Bulgaria ON AIR.
А на самия кораб пътешествениците получават карта.
"С нея е ясно какво сте си платили и на какво имате право, с нея се обслужвате. До асансьорите има и табла, на които може да видите менютата в ресторантите. Ако си доближите картата, може да видите какви екскурзии има, може да си видите сметките - колко и за какво сте платили", добави Евгени Петров.
Данка Василева е категорична, че круизът "не се клати" и не се хваща морска болест.
"Корабът има огромни жироскопи, които го балансират. За 10 години круиз веднъж попаднахме в буря и тогава доста клатеше, защото прекосихме Атлантическия океан. Иначе лайнерите предпочитат да плават близо до брега, за да не попадат в бури. Първото нещо, което правим, е да си изберем маршрут. Хубаво е човек да се абонира за круизни компании, които е харесал, тогава ще получава известие за промоции, нови оферти", подчерта тя.
Достъпно пътуване
От думите ѝ става ясно, че някои круизи са на доста достъпни цени.
"Круизът включва спането и храната, оттам нататък се доплаща, има най-различни пакети. Има вариант, в който можеш и сам да се разхождаш, обикновено местните пристанища осигурят совалка от кораба до града. Обслужването е велико, няма сърдити сервитьори, но има и много яки проверки на всяко слизане и качване", каза още тя.
Евгени Петров отбеляза, че на кораба няма как да се загубиш: "Във фоайетата го има изобразен кораба с всичките палуби, винаги има и номера на палубите. Много бързо се свиква".
Идеята за книгата се заражда след четвъртия им круиз.
"Решихме да опишем това, за което хората питат. Тази книга е нещо като наръчник. Следващата, която подготвяме, ще бъде с местата, на които сме били", разкри Евгени.
Гледайте целия разговор във видеото.
Снимка: Facebook
FIFA ще връчи "награда за мир“ на Доналд Тръмп
Любимият на Майли Сайръс я изненадал като предложил брак в Япония
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Blue Origin представи проектиран с AI източник на енергия за Луната
Учени разгадаха мистерията на радиационните пояси на Уран
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Шефът на Rheinmetall: Мирът в Украйна няма да навреди на нашия бизнес
Hydrogenera ще внедри водородна система в завода на Volkswagen Poznań
Airbus трябва да достави 133 самолета през декември, за да постигне годишната си цел
Дори Фед да намали лихвите отново, подкрепата за икономиката ще бъде ограничена