Ново предизвикателство в интернет подлага на риск децата потребители на социалните мрежи. "Momo"/"Момо" е 'меме' в WhatsApp. Това е ужасяващо създание от японските хорор филми. Полицията в редица държави вече пусна предупреждение към хората да не взаимодействат по какъвто и да е начин с профили, които използват за аватар снимката на Момо. Има ли повод за паника у нас?
"Момо", подобно и на "родения" в Русия "син кит", е онлайн мода. Трендът става особено популярен в Южна Америка, а прототипът на чудовището е дело на японски художник. С хора, предимно тийнейджъри, се свързват WhatsApp профили с чудовището за аватар.
Тъй като WhatsApp и Viber са частни и криптирани социални мрежи, е трудно да се установи точно какво включва новият онлайн феномен. Непознатият профил започва да пише с набелязаната жертва, давайки ѝ различни предизвикателства. Ако потребителят не се справи с предизвикателствата, следват заплахи.
Допълнителен елемент към популяризирането на "Момо" идва и от YouTube, където редица влогъри публикуват видеа от комуникацията си с "чудовището".
На практика играта е по-скоро градска легенда и средство за тийнейджъри да сплашват връстниците си. Няма документирани случаи на смърт, вследствие на общуването с "момо" нито у нас, нито някъде другаде по света.
Пътят за преодоляване на параноята от подобен вид онлайн феномени, минава през смислено общуване между родител и дете по темата за дигиталния свят и неговите възможности.
Вижте повече в репортажа!
Харесайте ни във Facebook ТУК.