YouTube е привлякла над 50 млн. плащащи абонати към своята музикална услуга – голямо постижение за видео услугата на Google, която отдавна е критикувана от звукозаписни компании и холивудски студиа за това, че предлага творбите им безплатно, пише Bloomberg.
50-те милиона включват хората, които плащат за YouTube Music, клиентите на YouTube Premium, които получават музика като част от абонамента си, както и клиентите, които все още са в период на тестване на услугата, Компанията не разкрива колко приходи генерира от абонаменти, нито средната цена, която потребителите плащат.
През последното десетилетие Google експериментира с таксуването за музика, като предложи няколко различни продукта и марки без много успех. Но представянето на текущата ѝ музикална услуга, пусната през юни 2018 г., предполага, че YouTube най-сетне е установила как да накара много от потребителите си да плащат за музикално съдържание. YouTube е най-бързо растящата платена музикална услуга в света според Midia Research и вече включва около 8% от световните абонати. Spotify е първа по марж.
Това са добри новини за инвеститорите в компанията майка на YouTube – Alphabet. Бизнесът на YouTube с безплатно съдържание, включващо реклами, вече я направи една от най-големите медийни компании в света. YouTube отчете 7 млрд. долара рекламни приходи за последното тримесечие, което е с 84% повече спрямо година по-рано.
Бумът на абонаментите дава на YouTube два източника на растеж. По думите на глобалния лидер на YouTube в сферата на музиката Лиор Коен има хора, които са готови да плащат, като гледат [реклами - бел. ред.], и такива, които са готови да плащат абонаменти.
„И двата типа са еднакво важни“, коментира той.
Когато YouTube нае Коен преди пет години, за да управлява музикалния ѝ бизнес, новината беше посрещната с голяма доза скептицизъм в индустрията.
Коен дойде от хип-хоп сцената от 80-те години, след като беше работил със звезди като Run-DMC, LL Cool J и Beastie Boys, а след това се изкачи нагоре и помагаше за управлението на една от трите най-големи звукозаписни компании – Warner Music Group.
Но YouTube беше различен случай – технологична компания, притежавана от дори по-голяма технологична компания, след като и двете са основани на идеята, че информацията трябва да бъде безплатна и леснодостъпна. Компанията е съдена за нарушаване на авторското право, а мнозина в развлекателния бизнес я определяха за „зло“, пише investor.bg.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Защо сексът повишава имунитета?
Как влияе захарта на зъбите ни?
УМБАЛ „Св. Георги“ – Пловдив организира безплатни прегледи за туберкулоза между 8 и 12 декември
Предменструален синдром – няма единствена причина
Мощни бури в едното полукълбо генерират перести облаци в другото
Antares събра $96 млн. за разработване на ядрени реактори за Земята и Космоса
Междузвездната комета 3I/ATLAS е покрита с криовулкани?
Теоретично: Животът на Земята може да е възникнал в определени гелоподобни слоеве
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
S&P 500 и Nasdaq записаха трета поредна печеливша сесия
Заплахите в Черно море повишават застраховките "военен риск" за собствениците на кораби
Британско разследване: Путин е наредил отравянето на бившия руски шпионин Сергей Скрипал
Европа и Китай запазват икономически прагматизъм, но геополитическите бариери растат
преди 4 години