Кои са негативните ефекти за тялото, ако консумирате твърде много яйца?

В тях се съдържат мазнини и холестерол

16.05.2021 | 16:46 Редактор: Жаклина Иванова
Кои са негативните ефекти за тялото, ако консумирате твърде много яйца?

Яйцата са полезни, защото са пълни с витамини, минерали, протеини и важни елементи, от които тялото се нуждае за своите функции. Но като с всяко полезно нещо, с яйцата също не трябва да се прекалява. В тях се съдържат мазнини и холестерол, които могат да имат нездравословен ефект, ако бъдат консумирани в големи количества.

Изследванията са спорни, тъй като демонстрират доказателства в двете посоки – както че яйцата са полезни, така и че могат да имат някои сериозни негативни ефекти върху здравето. Това се отнася най-вече до количеството консумирани яйца на ден, пише healthdigest.com.

Положителните ефекти на яйцата се наблюдават при консумация средно на 1 до 3 яйца дневно. Сред добрите промени в тялото, които настъпват при умерена консумация на яйца, са повишаване на добрия холестерол, баланс на кръвната захар, дълготрайно усещане за ситост, неналичие на минерален или витаминен дефицит, трайна загуба на излишно телесно тегло.

През последните 20 години са направени няколко мащабни проучвания, фокусирани върху прекомерната консумация на яйца. Те установяват, че злоупотребата с яденето на яйца (тоест повече от 3 на ден), може да увеличи значително риска от диабет тип 2 или да влоши съществуващия такъв.

Трябва да се има предвид, че всеки организъм е различен и не е задължително консумацията на яйца, дори в по-голямо количество, задължително да окаже вредно влияние. Ако един човек би имал проблеми с холестерола заради изобилно хранене с яйца, то друг може и да няма никакви подобни проблеми.

Четете повече по темата в az-jenata.bg.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

3
0 rate up comment rate down comment 0
Анка
преди 5 месеца
Къде са източниците на които се базира вашата статия? Сигнализирай за неуместен коментар
2
4 rate up comment rate down comment 0
анонимен
преди 5 месеца
Не зависи от броя, а от това колко термично обработени са жълтъците. Рохкия (течен) жълтък съдържа добър холестерол, а твърдо обработения съсържа лош холестерол. Яйцата са истински полезни в суров вид, но пък не можем да си позволим да ги консумираме така, заради други рискове (вируси, ***) Най добре е да се консумират рохко сварени или задушени под капак на очи, не бъркани, не добавени към ястие или десерт. Също така е най добре да са от домашни или свободи кокошки, но това е друга тема. Сигнализирай за неуместен коментар
1
9 rate up comment rate down comment 1
Скромен
преди 5 месеца