България иска Турция да даде по-рано еднократните транспортни разрешителни

Страната ни е изразила желание за пълна либерализация на разрешителния режим, заяви министър Московски

07.04.2015 | 14:05 Редактор: Мариета Иванова
България иска Турция да даде по-рано еднократните транспортни разрешителни

Българската страна е заявила пред Турция необходимостта по-рано да бъдат отпуснати еднократните разрешителни за турската страна от типа за/от трета страна, които ни се полагат през втората половина на годината. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на дискусията "Да! На българската икономика", организирана от в. "Стандарт" и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ).  

Предстоят преговори за решаване на проблема в дългосрочен план, заяви още транспортният министър. По думите му, българската страна е изразила желание за пълна либерализация на разрешителния режим между двете държави. При несъгласие от турска страна за пълно премахване на разрешителния режим възможен вариант за обсъждане е увеличаването на годишната квота еднократни разрешителни от типа за/от трета страна, допълни той, цитиран от пресцентъра на Министерството на транспорта.

При обсъжданията между двете държави браншът също е силна страна и ако се намери начин за нормална комуникация между българските и турските браншови съюзи, би било полезно при преговорите, коментира още Московски. Той посочи, че ще следи за стриктното и справедливо разпределение на разрешителните.

На въпрос за таксите, които се събират от ДП „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ), министър Ивайло Московски отговори, че те са разходоориентирани и е логично да се събират от структурата, която прави разходите за поддръжка, експлоатация и инвестиции в инфраструктура. Той заяви, че е възможно да бъде обсъден и вариант тези такси да бъдат разпределяни между оператора и ДППИ. Трябва обаче, да се преразгледа разпределението на инвестициите и поддръжката на територията на всяко пристанище, тъй като към момента операторите влагат средства основно в оборудване, а не в поддръжка на пристанищната инфраструктура. - „Ако това се промени и се разпредели инвестиционната дейност, сме склонни да разговаряме за преразпределение на таксите които се събират“, допълни министър Московски.