Facebook разкри данни за разпространението на тормоза в платформата си

Твърди се, че документи показват, че компанията е избрала печалбата пред безопасността на потребителите

10.11.2021 | 11:32 Редактор: Жаклина Иванова
Facebook разкри данни за разпространението на тормоза в платформата си

Facebook сподели за първи път информация за разпространението на тормоза в своята платформа, като заяви, че такова съдържание се е виждало между 14 и 15 пъти на всеки 10 000 гледания в сайта през третото тримесечие.

Компанията, която наскоро промени името си на Meta, също така заяви, че съдържание с тормоз се вижда между 5 и 6 пъти на 10 000 прегледа на съдържание в Instagram.

Гигантът в социалните медии е в светлината на прожекторите, след като бившият служител и подател на сигнали Франсис Хаугън представи вътрешни документи. Te включват изследвания и дискусии за ефектите на Instagram върху психичното здраве на тийнейджърите и дали платформите на Facebook предизвикват разделения.

Хаугън каза, че документите показват, че компанията е избрала печалбата пред безопасността на потребителите. Facebook оспори тази характеристика, заявявайки, че документите се използват за обрисуване на "фалшива картина".

Документите, за които за първи път съобщи Wall Street Journal, засилиха призивите Facebook да бъде по-прозрачен и повдигнаха въпроси дали показатели като разпространението дават пълната картина на това как компанията се справя със злоупотребите.

Компанията на Марк Зукърбърг заяви, че данните за тормоза улавят само случаи, в които компанията не се нуждае от допълнителна информация, като докладвания от потребител, за да реши дали дадено съдържание нарушава правилата.

Над половината (59,4%) от общо 9,2 милиона съдържания, които компанията е премахнала от мрежата заради нарушаване на правилата за тормоз, са открити проактивно.

Четете повече по темата в investor.bg.

Снимка: Bloomberg.com

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК