Наблюдава се съживяване на интереса към хибридните автомобили, тъй като бумът на електрическите превозни средства стимулира производителите на автомобили да дадат втори шанс на по-старите и по-евтини технологии.
Тази година беше изключителна за производителите на електрически автомобили. Инвеститорите се насочиха към производителите на изцяло електрически превозни средства, довеждайки цените на акциите на Tesla и китайския конкурент Nio до рекордно високи нива. Междувременно продажбите на електромобили от Китай в Европа нарастват въпреки пандемията, отбелязва Bloomberg.
Но пазарът рискува да се пренасели, след като над 500 електрически модела се очаква да бъдат налични в световен мащаб до 2022 г. Много конвенционални производители на автомобили обмислят възможностите си, опитвайки се да решат кои технологии ще царуват през следващите десетилетия до пълния преход от двигателите с вътрешно горене. Инвестиционните решения, които вземат днес, могат да определят дали компаниите ще пожънат успех или не.
Докато хибридите, които съчетават мощността на бензинов двигател с електрически двигатели и батерии, вече са на повече от две десетилетия (първият Prius дебютира в Япония през 1997 г.), то те все още са търсени от потребителите въпреки набиращите популярност електрически модели.
Ford Motor и Toyota са сред онези, които пускат хибридни версии на своите водещи модели и инвестират наново в своите вериги за доставки на хибридни компоненти. Въпреки че хибридите не подлежат на същия вид щедри субсидии, отпускани за електрически превозни средства в Китай, Европа и Калифорния, привлекателността им нараства след многогодишен спад.
Продажбите на хибридни автомобили в САЩ нарастват със 17% миналата година спрямо 2018 г. В Европейския съюз те скачат с 22% за същия период, докато блокът се готви за затягане на регулациите за емисиите. В Китай японските брандове, които претендират за най-големия дял на хибридния пазар в световен мащаб, са продали около 30% повече хибриди, което прави сегмента един от най-бързо развиващите се на пазара. Продажбите на електрически автомобили за разлика от тях са се увеличили с 6% през 2019 г. спрямо 2018 г., което е значително по-малко от двуцифрения ръст от предходните години.
Причините са няколко. Хибридните автомобили се поддържат от бензинов двигател, поради което изискват по-малки и по-евтини батерии, общите им разходи са по-ниски, което е привлекателна перспектива за потребител, който иска кола, която е по-добра за околната среда, но не може да си позволи да си купи например Tesla.
Първият камион F-150 на Ford, който ще се предлага през 2021 г. и ще бъде част от 43-годишната най-продавана серия F, ще бъде първият пълен хибриден пълноразмерен камион, предлаган на пазара. Toyota пък ще предложи най-продавания кросоувър Rav4 през 2021 г. като хибрид, наречен RAV4 Prime, който е най-мощният модел на автомобила досега.
Цялата статия четете на bloombergtv.bg
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Blue Origin представи проектиран с AI източник на енергия за Луната
Учени разгадаха мистерията на радиационните пояси на Уран
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Шефът на Rheinmetall: Мирът в Украйна няма да навреди на нашия бизнес
Hydrogenera ще внедри водородна система в завода на Volkswagen Poznań
Airbus трябва да достави 133 самолета през декември, за да постигне годишната си цел
Дори Фед да намали лихвите отново, подкрепата за икономиката ще бъде ограничена