Над 500 модела електромобили се очаква да бъдат налични до 2022 г.

Продажбите на хибридни автомобили в САЩ нарастват със 17% миналата година спрямо 2018 г.

08.12.2020 | 22:53 Редактор: Юлия Христова
Над 500 модела електромобили се очаква да бъдат налични до 2022 г.

Наблюдава се съживяване на интереса към хибридните автомобили, тъй като бумът на електрическите превозни средства стимулира производителите на автомобили да дадат втори шанс на по-старите и по-евтини технологии.

Тази година беше изключителна за производителите на електрически автомобили. Инвеститорите се насочиха към производителите на изцяло електрически превозни средства, довеждайки цените на акциите на Tesla и китайския конкурент Nio до рекордно високи нива. Междувременно продажбите на електромобили от Китай в Европа нарастват въпреки пандемията, отбелязва Bloomberg. 

Но пазарът рискува да се пренасели, след като над 500 електрически модела се очаква да бъдат налични в световен мащаб до 2022 г. Много конвенционални производители на автомобили обмислят възможностите си, опитвайки се да решат кои технологии ще царуват през следващите десетилетия до пълния преход от двигателите с вътрешно горене. Инвестиционните решения, които вземат днес, могат да определят дали компаниите ще пожънат успех или не.

Докато хибридите, които съчетават мощността на бензинов двигател с електрически двигатели и батерии, вече са на повече от две десетилетия (първият Prius дебютира в Япония през 1997 г.), то те все още са търсени от потребителите въпреки набиращите популярност електрически модели.

Ford Motor и Toyota са сред онези, които пускат хибридни версии на своите водещи модели и инвестират наново в своите вериги за доставки на хибридни компоненти. Въпреки че хибридите не подлежат на същия вид щедри субсидии, отпускани за електрически превозни средства в Китай, Европа и Калифорния, привлекателността им нараства след многогодишен спад.

Продажбите на хибридни автомобили в САЩ нарастват със 17% миналата година спрямо 2018 г. В Европейския съюз те скачат с 22% за същия период, докато блокът се готви за затягане на регулациите за емисиите. В Китай японските брандове, които претендират за най-големия дял на хибридния пазар в световен мащаб, са продали около 30% повече хибриди, което прави сегмента един от най-бързо развиващите се на пазара. Продажбите на електрически автомобили за разлика от тях са се увеличили с 6% през 2019 г. спрямо 2018 г., което е значително по-малко от двуцифрения ръст от предходните години.

Причините са няколко. Хибридните автомобили се поддържат от бензинов двигател, поради което изискват по-малки и по-евтини батерии, общите им разходи са по-ниски, което е привлекателна перспектива за потребител, който иска кола, която е по-добра за околната среда, но не може да си позволи да си купи например Tesla.

Първият камион F-150 на Ford, който ще се предлага през 2021 г. и ще бъде част от 43-годишната най-продавана серия F, ще бъде първият пълен хибриден пълноразмерен камион, предлаган на пазара. Toyota пък ще предложи най-продавания кросоувър Rav4 през 2021 г. като хибрид, наречен RAV4 Prime, който е най-мощният модел на автомобила досега.

Цялата статия четете на bloombergtv.bg

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК