Facebook премахна близо 10 млн. публикации заради реч на омразата

Компанията поставя предупреждения на около 50 млн. публикации, свързани с Ковид-19

13.05.2020 | 11:10 Редактор: Юлия Христова
Facebook премахна близо 10 млн. публикации заради реч на омразата

Facebook обяви, че наблюдава силен ръст на броя на публикациите, които е премахнала, защото са промотирали насилие и реч на омразата, което отдава на технологичните подобрения в автоматичното идентифициране на текстове и снимки, предава Ройтерс.

Най-голямата социална мрежа в света е премахнала 4,7 млн. публикации, свързани с организации, насърчаващи омразата, в своето основно приложение в рамките на първото тримесечие. Това е над отчетените 1,6 млн. за четвъртото тримесечие на 2019 г. Освен това е изтрила 9,6 млн. публикации, включващи реч на омразата, в сравнение с 5,7 млн. през предходния отчетен период.

Това представлява шесткратно увеличение на премахнатото съдържание на омраза от втората половина на 2017 г. насам, най-ранния период, за който Facebook разкрива данни, пише investor.bg.

Компанията заяви, че поставя предупреждения на около 50 млн. публикации, свързани с Ковид-19, след като предприе необичайно агресивна стъпка да забранява проблемната дезинформация за новия коронавирус още от началото на пандемията.

"Имаме добро усещане, че тези предупредителни знаци работят. В 95 процента от времето, в което някой види съдържание с такова предупреждение, не кликва, за да види съдържанието“, коментира главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг пред репортери.

Facebook публикува данните като част от петия си доклад "Community Standards Enforcement Report”, който беше въведен през 2018 г. заедно с още правила, в отговор на обвиненията, че компанията не се справя добре със следенето на съдържанието в платформите си.

Миналата година компанията разшири доклада си, за да включи информация за това как прилага правилата си в приложението за споделяне на снимки Instagram, а сега посочва, че ще започне да разкрива данни всяко тримесечие.

В публикация в блога си Facebook подчертава подобренията си в своята "проактивна технология за засичане" на съдържание, която използва изкуствен интелект, за да идентифицира проблемни публикации и да ги премахва още преди потребителите да ги видят.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК