20% от спортуващите ще посещават фитнеса по-рядко

Залите ще трябва да се борят, за да си върнат клиентите, посочват експерти

06.08.2020 | 08:42 Редактор: Юлия Христова
20% от спортуващите ще посещават фитнеса по-рядко

Завистливите погледи към бицепсите са рядкост в собствената ни всекидневна. Отвъд това е доста лесно да спортуваме вкъщи, както много хора откриха наскоро - благодарение на гирите, килимчетата за йога и милиони видео тренировки. Упражненията на чист въздух намериха и множество нови фенове, когато фитнес залите останаха затворени. А това все повече повдига въпроса: може ли добрият стар фитнес салон да оцелее?

Резултатите от текущо проучване, за което Германската индустриална асоциация за фитнес и здраве (DIFG) е анкетирала през май около 1000 физически активни души, едва ли ще зарадват операторите. Всеки пети заявява, че в бъдеще ще посещават фитнес залата по-рядко, отколкото преди кризата - или изобщо няма да стъпва там.

В същото време собствениците на студиата трябва да компенсират последствията от прекъсването на дейността си. В по-късните месеци ще има отписвания, ще се добавят и пропуснати приходи заради непостъпили нови членства. Браншът в Германия очаква десет процента по-малко членове в края на годината, отколкото в края на предходната година.

"Фитнес залата трябва да се препозиционира", казва председателят на DIFG Ралф Шолц. Необходима според него е комбинация от стационарни тренировки, онлайн курсове за вкъщи и най-доброто от офертите на открито.

Предизвикателството ще бъде "това да може да бъде изтръгнато и под формата на членски внос“, пише ntv.de.

Малко по-лесно ще бъде за онези, които и преди кризата използваха необичайни модели за членство. Приложения като ClassPass или Urban Sports Club (Мултиспорт в България) дават на своите членове голям избор от различни спортни оферти с фиксирана месечна такса: Независимо дали става дима за басейн, йога студио, помпане на мускули или танцов курс - студията получават определена сума от доставчика на приложениeто в зависимост от това, което клиентът ползва чрез фитнес приложението, пише investor.bg.

Тези компании бързо преминаха към онлайн операции, когато кризата удари. Те предложиха на студията да излъчват онлайн курсовете си и да продължат да позволяват участие чрез приложението. Въпреки че студията междувременно отвориха, съоснователят на Urban Sports Club Мориц Крепел е сигурен: „Онлайн офертите са тук, за да останат“.

Комбинацията от онлайн и офлайн има идеален смисъл. Гъвкавостта да се използват и двете е изключително важна”. За някои е важно да пият чай с треньора или участници след курса по йога, а в други случаи - да можете да се присъедините бързо и гъвкаво към курса онлайн от вкъщи.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

1
0 rate up comment rate down comment 0
Нина
преди 1 месец
Тамън се занесох на фитнес и дойде короната Сигнализирай за неуместен коментар