България сутрин

Начален часВсеки делник от 9:30 часа
още

С AI трудно се прави ефективен пиар, бизнесът все повече разчита на PR специалистите

Гергана Иванова и Екатерина Анчева коментираха ролята на AI

17.10.2025 • 11:53 Редактор:
Сподели във Facebook Изпрати в Mesanger Изпрати в Mesanger

Българският бизнес вече възприема PR специалистите като стратегическа функция. Това сочи първото по рода си национално представително проучване за развитието на PR сектора у нас.

В изследването са участвали над 500 компании - големи корпорации, малки и средни предприятия, микро бизнеси. 

"Големият бизнес осъзнава стратегическата роля на пиара. Нуждата от качествено общуване и предаване на посланията към широката аудитория. Това е част от цялостната стратегия на една компания. Над 50% признават, че е важно да имаш стратегия", каза председателят на Българското дружество за връзки с обществеността Гергана Иванова в студиото на "България сутрин".

Специалистите подчертават, че когато една компания има стратегия, тя е много по-адекватна и гъвкава при реакциите на кризи.

"56% от компаниите определят бюджета за пиар акциите като инвестиция, а не като разход", заяви директорът "Връзки с обществеността и корпоративни комуникации" в Търговска банка Екатерина Анчева. 

В ефира на Bulgaria ON AIR тя коментира, че в ерата на социалните мрежи пиар кампанията  не е публикуването на един пост. 

"Новите технологии са нещо неизбежно, за всички бизнеси е важно да ги превърнем в наш приятел. Изкуственият интелект (AI) помага, прави нещата по-бързи, помага в аналитичната част и едновременно прави все по-значима ролята на това да сме автентични в посланията", обясни Анчева. 

Гергана Иванова изтъкна, че големите компании са по-добре запознати с работата на PR експертите, а малките трудно виждат необходимостта да работят с истински специалисти.

"AI може много да уеднакви комуникациите - да станат аморфни. Ако една компания иска да спести пари, ще пита AI и тогава ще имаме две доста близки пиар стратегии и няма да може да се отличи един бранд от дрwг и една компания от друга", посочи рисковете Гергана Иванова.

Гостите бяха категорични, че в следващите месеци правилната комуникация с хората ще е много важна във връзка с приемането на еврото.

Снимка: freepik


  • Последни
  • Четени
България сутрин виж всички Виж всички
Четени виж всички Виж всички
Последни новини виж всички Виж всички