Малолетни няма да могат да карат електрически тротинетки. Минималната възраст за водач на такова возило става 16 години. Това предвиждат промените в Закона за движение по пътищата.
"Идеята на законопоректа е да спомогне за намаляване на инцидентите с тротинетки, които все пак остават най-малко като процент в сравнение с другите превозни средства. Децата на България са най-важни. Бива нападнат този транспорт и силно се застрашава неговото разпространение с тези мерки", коментира Владислав Стоицов от Българската асоциация за електромобилност в "България сутрин".
По думите му промените нямат полза за това да се намалят инцидентите с деца.
"Вместо да има контрол върху родителите, върху децата, които използват електрически тротинетки, виждаме как държавата се опитва да забрани използването им. Те бяха добро решение за малките градове. Въздухът е все по-лош. Не виждаме работа за намаляване на инцидентите", категоричен е Стоицов.
Какво ще спре нарушенията с тротинетки
"Няма да има регистрационни номера, ще има стикери, които ще се издават от МВР. В момента не е установена процедурата и по какъв начин ще се вземат тези стикери. Не е решено откога влиза в сила този закон. Той много скоро ще бъде обнародван - хората, използващи тротинетки, се поставят в сива зона, когато трябва да спазват нещо, което не съществува. Има много инциденти с електрически тротинетки, но забравяме, че вече сме се примирили с инцидентите, които стават с мотори, велосипеди, автомобили", анализира гостът на Bulgaria ON AIR.
Пътната култура трябва да се повишава
Тротинетката е средство за градска мобилност, изтъкна Стоицов.
"Има много места, на които човек няма как да спазва всички правила. Някъде велосипедната инфраструктура е прекалено тясна. Тя не е спрямо наредбите. Има места, където трябва да се пресече кръстовище. Децата трябва да бъдат обучавани по пътна безопасност, да се повишава културата на поведение на пътя, независимо от транспорта. Всички родители сме длъжни да защитим децата си", настоя той.
Стоицов напомни, че още преди месец са предложили на транспортната комисия текстове, които да накарат родителите да бъдат по-отговорни.
"Виждаме родители, които съзнателно купуват тротинетки за децата си, които развиват висока скорост. В момента никоя от НПО-ата, с които сме партньори, не може да разбере текстовете. Всеки изчаква. Ще направим всичко възможно, за да противодействаме на кампанията срещу тротинетките. Най-лошата забрана е каране през нощните часове", заяви представителят от Българската асоциация за електромобилност.
Гледайте целия разговор във видеото.
Снимка: БГНЕС
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
ИПИ: Рязкото повишение на дълга е гаранция за вдигане на данъците
Акция на седмицата: „Доверие обединен холдинг" АД
AI треската води до криза с доставките на чипове за памет
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ