Властта предприема спешни мерки, след като в петък дрон беше зaсечен на летище София и се стигна до забавяне на полети.
"По-скоро е сериозна провокация, а не тест. Трябва да вземем решения и да се променят закони. Надявам се да се вземат най-правилните решения като системи. Трябва да го засечем, отклоним, арестуваме и по най-бързия начин да разберем кой е пилотът", коментира в "България сутрин" председателят на Асоциацията на българската авиационна индустрия Тодор Иванджиков.
Гостът изтъкна, че трябва да се прецени много добре каква зона ще подсигуряват системите, в които държавата ще инвестира.
По думите му регулациите в авиацията стават бавно, а докато няма регулация, големите инвестиции рядко стават.
"Летищата не са направили тази стъпка за инвестиции. Тя не е малка и винаги стига просто до запитване. В цяла Европа ежеседмично стават инциденти, имаме сайт, където следим на кое летище какво се е случило. Летищата започват да инвестират в такива системи. Концесионерът на летището трябва да инвестира в такава система", каза още Иванджиков.
Според него, а ако този дрон беше ударил самолет на тази височина, почти сигурно щеше да стане катастрофа.
Трябва да имаме дрон, който да проследи и удари такъв дрон, като този, който застраши полетите преди дни, на мнение е Тодор Иванджиков.
Доц. Милен Иванов, бивш заместник-ректор на Академията на МВР, на свой ред посочи, че този дрон е самолетен тип и няма как обикновен гражданин да си купи такъв модел.
"Тези системи се развиха за 3 години в колосална степен. Най-вероятно този дрон се управлява с очила за виртуална реалност. Този дрон може да свали самолет без проблем, ако попадне в двигателя", подчерта той пред Bulgaria ON AIR.
Доц. Иванов допълни, че технологично е почти невъзможно след края на полета на дрона да се достигне до човека, който го е управлявал.
При засилване на агентурната дейност може да бъде открит, тъй като не са много хората, които притежават и управляват такива дронове в България, отбеляза събеседникът.
"Преди 10 г. започнахме да алармираме, че проблемът с дроновете ще се развива в геометрична прогресия. Произвеждането им, вносът и използването трябва да бъде поставено под държавен контрол. Летището трябва да разполага със система, която да неутрализира дрона. Проблемът с дроновете е за всички стратегически обекти и е въпрос на национална сигурност. Държавата трябва да инвестира в единна система за противодействие", заяви доц. Иванов.
И двамата специалисти допускат, че дронът е закупен на части, внесен и сглобен в страната ни, или пък е произведен у нас.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR
Зеленски: Може да бъде ускорено прекратяването на кръвопролитието
Судански военен самолет се разби в Порт Судан, всички загинаха
Земетресение с магнитуд 6,5 бе регистрирано днес в японската префектура Хокайдо
Тенденции при дрехите за коледните празници
Нарушения на дишането по време на сън
Спорно предложение: Центърът за контрол на заболяванията в САЩ препоръчва преразглеждане на първата доза хепатит B при новородени
Селективен мутизъм: Как да се справим с мълчанието на детето
Основният рисков фактор за подагра всъщност е генетичен
В Южна Корея разработиха ефективна система за пречистване на въздуха
Космически чудовища: James Webb откри доказателства за гигантски звезди
НАСА загуби връзка с мисията Mars MAVEN
Космическа изолация: Търсят доброволци за странна мисия, плащат по 23 хил. евро
Костадинов: Това правителство пази турските интереси, не българските
Танкерът „Кайрос“ е в стабилно положение, предстои извеждането му на безопасно място
Училището за деца с нарушено зрение във Варна празнува РД с концерт
Съветници на Слави Трифонов му обърнаха гръб заради дружбата с Борисов и Пеевски
Убиха известен оперен певец
3D елхите за най-търсени на Балканите и в Централна Европа тази година
SOFIX се повиши с 0,32% до 1122 пункта
САЩ удължават изключението от санкциите за "Лукойл" в очакване на сделка
Само 6 държави имат ядрени подводници. Нуждае ли се Европа от още?
преди 9 месеца