Мъж си поръча сешоар по Интернет, но получи буркан с марихуана. В период на празници и резервации за почивка пък се увеличават и случаите на проблеми с туроператорите.
"В сайта на Министерството на туризма можем да проверим дали туроператорът е регистриран. Трябва да проверим дали има валидна застраховка професионална отговорност, за да можем да получим обезщетение. Важно е да се запознаем с общите условия на туроператора", коментира в "България сутрин" създателят на платформата "Ние потребителите" Габриела Руменова.
Тя обърна внимание, че има доста несправедливи уговорки. И даде следния пример: Туроператорът си запазва правото да променя програмата и датата на отпътуването до последния момент. В тази ситуация не се предвижда възможност да се откажем от пътуването и да получим обратно парите си. В същото време дължим 100% неустойка, ако уведомим туроператора, че се отказваме 21 дни преди заминаването.
Руменова отбеляза пред Bulgaria ON AIR, че е важно да обръщаме внимание на включените и невключените в цената услуги. Понякога невключените се оказват такива, каквито задължително трябва да получим. Такива са билетите за плавателен съд при придвижване в чужда държава.
След сключване на договора задължително се издава ваучер. Ако не стане, това също представлява нарушение. Трябва да си го изискаме и да сигнализираме контролните органи, ако не ни бъде издаден такъв.
Габриела Руменова спомена случай, в който се твърди, че ако потребителят си закупи това пакетно пътуване, получава бонус, че в случай на смърт наследниците му ще получат парите обратно. Само че това се полага по право по действащ закон и не може да бъде бонус.
"Важно е да правим снимки и да събираме доказателства за всеки възникнал проблем, след което да го адресираме към туроператора. Това не изключва да се обърнем към хотела и да кажем какво очакваме да получим като компенсация. По закон срокът за предявяване на рекламация за услуга е до 14 дни от обявяване на несъответствието", подчерта Руменова.
Тя допълни, че трябва да проверяваме категоризацията на местата за настаняване, които избираме за почивка, за да знаем каква услуга да очакваме. При сериозни разминавания можем да претендираме за некачествена услуга, намесват се контролните органи и понякога се стига до съд.
Създателят на платформата "Ние потребителите" препоръча да не се правят резервации през физически лица от онлайн платформи за безплатни обяви, защото тогава институциите са безсилни да ни помогнат.
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Национално проучване проследява пътя на пациента с рак на белия дроб в България
Баланит на Зун – упорито възпаление на главичката на пениса
Защо сексът повишава имунитета?
Как влияе захарта на зъбите ни?
Проби от въздуха, събрани преди 35 г., разкриват забележима промяна в сезоните
Мощни бури в едното полукълбо генерират перести облаци в другото
Antares събра $96 млн. за разработване на ядрени реактори за Земята и Космоса
Междузвездната комета 3I/ATLAS е покрита с криовулкани?
Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
Русия изглежда пак създаде фалшиви надежди, че е готова да спре войната
Планът на Тръмп за изкуствения интелект е застрашен от омразата му към зелената енергия
S&P 500 и Nasdaq записаха трета поредна печеливша сесия
Заплахите в Черно море повишават застраховките "военен риск" за собствениците на кораби