Връщане на светофарите с таймер и нови звукови сигнализации за хората със зрителни увреждания. Това предвижда нова наредба на Министерството на регионалното развитие. Очакванията са до края на април да стане ясно дали и кога новите правила ще влязат в сила.
"Преходният период на смяната на сигналите е много важен хората да бъдат внимателни. Когато водачът бърза да мине, трябва да знае, че в насрещното друг има право да мине. Бързането на светофара не е добро. Преди кръстовището не трябва да се бърза. Свършва броячът, след това има преходен сигнал - жълт сигнал след зеления", коментира експертът по пътна безопасност и бивш шеф на КАТ Алекси Кесяков в "България сутрин".
Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите от катастрофи уточни пред Bulgaria ON AIR, че наредбата говори за възстановяване на зеленото мигащо.
"До 2021 г. имаше масово разпространени таймери, тогава бяха обявени за незаконни и демонтирани. Беше премахнат и зеленият мигащ светофар. Таймерът не може да се възстанови навсякъде, защото фазата на умните светофари се променя според натовареността. Наредбата възстановява мигащото зелено", обясни той.
По думите му камерите показват, че между 3 и 5 пъти са се увеличили минаванията на червен светофар на местата в София, където няма мигащи светофар: "Когато шофираш и зеленото изведнъж спре, това е по-опасно."
"Шофьорът е човекът, който решава как да се движи. Понякога поведението му е свързано с незнание. Никой не иска да загива, да убива други хора. На курса го обучават само да държи волана и да натиска педалите. Манталитета не му го изменят, 30 часа обучение не могат да го променят", посочи още Алекси Кесяков.
Експертът по пътна безопасност подчерта: Българинът трябва да знае, че в движението трябва да пази своя живот, здраве и свобода. Всичко се изменя от една тежка катастрофа, на другия ден животът е друг. Спазвайте правилата за движение, пазете си децата и близките. Това зависи от нашето поведение. Често забравяме, че в движението човек губи живот, здраве и свобода.
Владимир Тодоров определи като добра идеята мотористите да карат в бус лентите.
"Предвижда се в София да се монтират нови 8 камери за скорост. Тези досега работят и има ефект. На Орлов мост никой не кара с превишена скорост. Информационни табла показват на водача с каква скорост минава. Идеята им е да се види на кои места най-много се превишава скоростта. Направен е анализ, ще се монтират 8 нови камери за скорост. В момента в двумилионна София има само две работещи камери за скорост. Превишената скорост се контролира само с технически средства", каза още гостът.
Гледайте целия разговор във видеото.
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Гастропареза след вирусна инфекция
Национално проучване проследява пътя на пациента с рак на белия дроб в България
Баланит на Зун – упорито възпаление на главичката на пениса
Защо сексът повишава имунитета?
Проби от въздуха, събрани преди 35 г., разкриват забележима промяна в сезоните
Мощни бури в едното полукълбо генерират перести облаци в другото
Antares събра $96 млн. за разработване на ядрени реактори за Земята и Космоса
Междузвездната комета 3I/ATLAS е покрита с криовулкани?
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Цената на петрола се стабилизира сред двудневния ръст*
Икономическата тежест на едно заболяване
Warner Bros. Discovery и Netflix започват ексклузивни преговори за сделка
Акциите на "китайската Nvidia" поскъпнаха с над 400% след IPO-то ѝ за 1,1 млрд. долара