България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Катаклизми в превозите: 3000 евро заплата, а липсват около 20 000 водачи в България

Димитър Димитров: На нас всячески ни се пречи да правим бизнес в Европа

22.11.2023 | 09:00 Редактор: Тодор Петров

Близо 500 000 шофьори не достигат в целия Европейски съюз. Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи в България заяви пред Bulgaria ON AIR, че когато няма водачи, услугата става по-скъпа, и че предстоят катаклизми по това направление.

"Трябва да си дадем сметка, че това е изключително тежка професия. 500 000 водачи липсват в Европа. В световен мащаб бройката е 3 млн. У нас около 20 000 водачи не достигат. Прогнозите са до 2028 г. този недостиг да стане два пъти по-голям. Около 40% от водачите в световен мащаб са над 55 години", обясни гостът на "България сутрин".

По думите му страната ни трябва много спешно да облекчи режима, по който внася водачи от трети държави. У нас процедурата отнема 6 месеца, докато кандидатът мине всички проверки. След това се сблъсква с редица други трудности, стана ясно от думите на Димитров.

"На нас всячески ни се пречи да правим бизнес в Европа. Второто направление, по което трябва да се работи, е обучаването на нови кадри. Около 8% са водачите в Европа под 25-годишна възраст. Много е висок прагът за влизане в тази професия", посочи още гостът.

Димитър Димитров съобщи, че в България водачите получават чисто около 3000 евро. Заплащането достига по-голяма сума в някои фирми

"В България чистото възнаграждение дори е по-голямо от това в целия ЕС. Законодателството дава възможност голяма част от сумата да бъде под формата на командировъчни. Шофьорите от вътрешният транспорт взимат по-малко", заяви представителят на Камарата на автомобилните превозвачи.

"Все някой от тунелите е в ремонт и най-потърпевши са водачите. На границите е страшно и се чака с дни. Ясно е, че няма как с магическа пръчка да се оправят пътищата, но има други действия, които могат да се предприемат", изтъкна Димитров.

Гледайте целия разговор във видеото. 


4
0 rate up comment rate down comment 0
Ицо
преди 5 месеца
Къде пък в България ги дават тия 3000 евро че повечето не знаем. Сигнализирай за неуместен коментар
3
1 rate up comment rate down comment 0
Stoyan
преди 5 месеца
Скоро ще се върнем, вдигайте заплатите на 4000 Сигнализирай за неуместен коментар
2
2 rate up comment rate down comment 0
РУМЕН КЪЛВАЧЕВ
преди 5 месеца
УВЕЛЕЧЕЧЕТЕ ЗАПЛАТИТЕ И НЕРЕЖЕТЕ ЗА ЩЯЛО И НЕЩЯЛО И ЩЕ ИМА ШОФЬОРИ Сигнализирай за неуместен коментар
1
1 rate up comment rate down comment 2
Георги Тимнев
преди 5 месеца
Българските транспортни фирми реват от липса на шофьори, а българските граждани работещи в чужбина стават шофьори там субсидирани от транспортни фирми на конкуренцията , защото няма друга страна с условие за диплома по света.Проблемите не са в липсата или притежание на диплом , а липса на предмет "безопасно поведение " в училищата, в липсата на европейската мярка за системни нарушители "***-тест" и наличие на "специалисти по безопасно движение" въвеждащи неефективни , непознати в ЕС мерки. Сигнализирай за неуместен коментар