Правителството публикува окончателния вариант на проекта си за отстъпки от тол таксите. Анализите показват, че такова намаление ще има не за всички, а едва за 5% от превозвачите. Регионалният министър заяви, че сезира ДАНС за липсващи кодове в тол системата.
"От години настоявахме за пълен одит, това нещо и в момента се случва. Ние твърдяхме, че има проблеми с начина, по който беше изградена и прехвърлена собствеността на агенция "Пътна инфраструктура". Имаше забавяне в самото приложение и това е силно притеснително, защото държавата не може да проследи отчетността на парите, които трябва да събере. Министерството на регионалното развитие и АПИ са в невъзможност да следят това нещо", каза изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи Димитър Димитров в студиото на "България сутрин".
Той обърна внимание на големия брой нарушения, които възникват по време на използването на тази републиканска мрежа. Начисляват се такси на превозвачите, не биват допуснати извън пределите на държавата и биват глобявани, че не подаваме тол декларации. Гостът поясни, че е невъзможно шофьорът да направи такова нещо и затова са поискали одит и преразглеждане на тези въпросни нарушения.
Димитров е категоричен, че големите компании няма да бъдат облагодетелствани от отстъпките, тъй като тя е на камион.
"Можеш да имаш 100 камиона, които минават 600 км. При тази ситуация няма отстъпка. Много от големите компании не возят в страната, а в съседни страни. Те няма да могат да се възползват от тези отстъпки. Ще се възползват тези, които оперират вътре в страната. Ние имахме предложение - преразглеждане на обхвата. Ние сме единствената държава в ЕС, в която цялата второкласна пътна мрежа се толува. С тези отстъпки се опитваме да оправим тази каша", коментира изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи в ефира на Bulgaria ON AIR.
41 млн. лв. ще трябва да бъдат върнати на превозвачите за тази година и 41 млн. лв. по-малко ще получи хазната заради тази отстъпка.
"В момента е транспортен хаос в Северозападна България. Между София и Монтана се пътува 5 часа и тежкотоварният трафик минава през населени места. Цената, която е заложена, не отговаря на качеството на пътя. Нека да видим колко стотици милиони държавата губи по програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", нека да видим всички нарушения по пътя, нека се обърнем и към акциза на горивата преди години", заяви Димитър Димитров.
Бившият министър на регионалното управление Гроздан Караджов каза, че в писмо от еврокомисията по повод намаляването на тол таксите се споменава, че може да имаме санкции, тъй като не трябва да се надвишават 13%, а ние даваме 30% и 50%.
"В съседните държави един тежкотоварен автомобил плаща 3,5 пъти повече от един лек автомобил. В България тази разлика е сто пъти повече. Нека да имаме реална представа за нещата", каза гостът в края на разговора.
Гледайте целия разговор в следващото видео:
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Как сделката между Netflix и Warner ще разтърси Холивуд – отново
Най-високият хотел в света отвори врати в Дубай, подобрявайки рекорда случайно
Как Русия успява да покрива човешките си загуби на фронта с нови войници
Столична община планира най-мащабната подмяна на публичния транспорт от 15 години