Започва основен ремонт на тунелите на АМ "Хемус" - "Топли дол" и "Правешки ханове"

Ще се ограничи движението в тръбите в посока Варна

06.11.2023 | 12:24 Редактор: Тодор Петров
Започва основен ремонт на тунелите на АМ

От 8 ноември започва основен ремонт и ще се ограничи движението в тръбите в посока Варна на тунелите "Топли дол" и "Правешки ханове" на АМ "Хемус", информират от АПИ.

При изпълнението на строителните дейности движението ще се осъществява двупосочно в тръбите за София на двата тунела. Планира се ремонтът да продължи до юли догодина, когато ще се възстанови движението през тях и ще започне обновяването на тръбите в посока София. Необходимо е шофьорите да карат внимателно, да спазват правилата за движение и ограничението на скоростта до 50 км/ч. Двата тунела до момента не са основно ремонтирани от построяването им преди около 40 години.

Тунел "Топли дол“ е при 39-ти км на автомагистралата и е в експлоатация от 1985 г. Дължината на тръбата за Варна е 883 м, а в посока София е 878 м. Рехабилитацията на съоръжението предвижда изграждане на нова хидроизолационна и отводнителна система, нова облицовка и тротоарни блокове. Ще бъде извършена реконструкция на пътното платно и на порталните участъци на тунела, както и разширение на тротоарите в тръбата за Варна. За повишаване на безопасността на съоръжението ще бъдат изградени две пешеходни евакуационни напречни връзки между тръбите на съоръжението. Ще бъдат обновени асфалтобетоновата настилка, хоризонталната маркировка и вертикалната сигнализация.

Тунел "Правешки ханове“ е при 54-ти км на АМ "Хемус" и е на около 1,8 км от пътния възел за Правец. Въведен е в експлоатация в края на 80-те години на миналия век. Дължината на тръбата за Варна е 834 м, а на тръбата за София е 830 м. Двете тунелни тръби ще са с нова облицовка, съвременна дренажна и хидроизолационна система и тротоарни блокове. Предвидено е подобряване на отводняването. Ще бъдат основно ремонтирани вече изградените 7 напречни връзки, свързващи двете тръби на тунела, което ще позволи те да бъдат използвани за аварийни изходи. Тунелът ще разполага с комбинирани аварийни ниши с хидранти, SOS телефони, пожарогасители и др. 

Снимка: БГНЕС