fallback

На Черния петък трябва да ни светне червената лампа: Търговски трикове в надпревара за голям оборот

Проверявайте предварително цените на стоките, които ще закупите, за да знаете, че намалението е и истинско, съветва Пейо Майорски

15.11.2023 | 08:02 Автор: Елеонора Танева

Оферти за намаление дебнат отвсякъде. Някои търговци превръщат Черния петък в Черен уикенд, Черна седмица. 

"Черният петък официално е последният петък от ноември, но търговците в надпревара се опитват да изпреварят събитията, затова наблюдаваме Черен четвъртък, Черен месец, Черен уикенд. Светят червени лампички до 30%, до 90% намаление. Емоционалното пазаруване е най-големият подводен камък", коментира Пейо Майорски от Асоциацията за защита на потребителите в студиото на "България сутрин".

Гостът предупреди, че при предишни кампании е имало сигнали и доказани случаи в самия ден на промоцията стоката да струва по-скъпо, отколкото месец и половина преди това.

"Намаленията са хубаво нещо и много голяма част от търговците се възползват да направят повече продажби. Но във всяко едно стадо има и некоректни. Важно е да проверяваме кои продукти са намалени, никой не чете отпред "до", може да има 2 продукта до 50%, а останалите да са с 10%", предупреди Майорски.

Той припомни, че клиентът има право в 14-дневен срок да върне закупената стока. По думите му има случаи, в които клиентите, закупили стока на промоция, остават разочаровани и не я получават, въпреки че е платена. 

"Този тип промоции са до изчерпване на количествата. Би било редно в актуално време, ако даден продукт е изчерпан, да бъде свален от сайта, за да не бъдат подвеждани потребителите. Защото се оказват кредитори на търговец - чак в 14-дневен срок ще му върнат парите", каза Майорски.

Той съветва също, преди да пазаруваме от онлайн магазин, да проверим кога е регистриран, дали има данни за обратна връзка, за да не "изгорим" с мним търговец.

Относно кампанията "Достъпно до вас", която започва от днес, гостът посъветва клиентите да внимават за разминаване на цените в брошурите и на място в магазините. 

"Хората трябва да следят за стикерите, да си проверяват касовите бележки, може някой продукт да не е на цената, на която е обявен. Ваше право е да поискате да ви върнат парите, може да пуснете сигнал към нас или КЗП", добави експертът от Асоциацията за защита на потребителите

Гледайте целия разговор във видеото.

fallback
Още от България сутрин
fallback