България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

На Черния петък трябва да ни светне червената лампа: Търговски трикове в надпревара за голям оборот

Проверявайте предварително цените на стоките, които ще закупите, за да знаете, че намалението е и истинско, съветва Пейо Майорски

15.11.2023 | 08:02 Редактор: Елеонора Танева

Оферти за намаление дебнат отвсякъде. Някои търговци превръщат Черния петък в Черен уикенд, Черна седмица. 

"Черният петък официално е последният петък от ноември, но търговците в надпревара се опитват да изпреварят събитията, затова наблюдаваме Черен четвъртък, Черен месец, Черен уикенд. Светят червени лампички до 30%, до 90% намаление. Емоционалното пазаруване е най-големият подводен камък", коментира Пейо Майорски от Асоциацията за защита на потребителите в студиото на "България сутрин".

Гостът предупреди, че при предишни кампании е имало сигнали и доказани случаи в самия ден на промоцията стоката да струва по-скъпо, отколкото месец и половина преди това.

"Намаленията са хубаво нещо и много голяма част от търговците се възползват да направят повече продажби. Но във всяко едно стадо има и некоректни. Важно е да проверяваме кои продукти са намалени, никой не чете отпред "до", може да има 2 продукта до 50%, а останалите да са с 10%", предупреди Майорски.

Той припомни, че клиентът има право в 14-дневен срок да върне закупената стока. По думите му има случаи, в които клиентите, закупили стока на промоция, остават разочаровани и не я получават, въпреки че е платена. 

"Този тип промоции са до изчерпване на количествата. Би било редно в актуално време, ако даден продукт е изчерпан, да бъде свален от сайта, за да не бъдат подвеждани потребителите. Защото се оказват кредитори на търговец - чак в 14-дневен срок ще му върнат парите", каза Майорски.

Той съветва също, преди да пазаруваме от онлайн магазин, да проверим кога е регистриран, дали има данни за обратна връзка, за да не "изгорим" с мним търговец.

Относно кампанията "Достъпно до вас", която започва от днес, гостът посъветва клиентите да внимават за разминаване на цените в брошурите и на място в магазините. 

"Хората трябва да следят за стикерите, да си проверяват касовите бележки, може някой продукт да не е на цената, на която е обявен. Ваше право е да поискате да ви върнат парите, може да пуснете сигнал към нас или КЗП", добави експертът от Асоциацията за защита на потребителите

Гледайте целия разговор във видеото.