Войната по пътищата продължава. Стават все по-тежки катастрофи и инциденти, за съжаление, често с жертви.
"Катастрофите станаха основна новина за медиите и ние просто им обръщаме повече внимание. Фаталните катастрофи в България не са толкова много в световен мащаб. Катастрофите в България са много по-малко, отколкото са в САЩ. Много по-малко са, отколкото са били в България в края на 80-те и началото на 90-те", каза авторът на предаването "Колела" по Bulgaria ON AIR Константин Томов в студиото на "България сутрин".
Според него инфраструктурата не е толкова значим фактор за катастрофите, качеството на автомобилите и нивото на техническия контрол също е проблем, но основната причина е качеството на шофьорите. Той отбеляза, че след Ковид-19 има изнервеност и освободеност на шофьорите на пътя.
"Факт е, че поведението на МВР през последните години е създало у всички хора усещане за известна безнаказаност. Няма нужда да се повишават наказанията, те просто трябва да се налагат. "Пътна полиция" следи за много малко от нарушенията, за които би трябвало да следи", обясни Томов.
Поскъпването на автомобилите втора употреба през последната година е драстично, то вече е между 30 и 50%, алармират собственици на автокъщи. В началото на годината ръстът беше между 10 и 20%, което се дължи на забавянето на производителите на нови автомобили поради пандемията и липсата на части.
Според главния редактор на automedia.bg вносът на автомобили втора ръка е намалял в България тази година, защото търсенето на западноевропейските пазари се увеличава. Томов посочи, че цените на автомобилите са се увеличили драматично в последните години. А цените на употребяваните автомобили се увеличават, защото новите стават все по-недостъпни.
"Сегашният момент не е добър за покупка на кола. Сложно е да се предвиди дали ще дойде в бъдеще по-добър момент. Финансовата криза и рецесия, които ще намалят търсенето, ще тласнат цените надолу. Именно това налагане на електрофикацията кара в момента много хора да се презапасят с конвенционални автомобили. Тази промяна, която се задава в Европа, не е фактор в главите на повечето купувачи в България, защото България не полага особени усилия да налага екологични норми", коментира още Томов пред Bulgaria ON AIR.
Той изтъкна, че в България има регистрирани над 4 хиляди електромобили, но в сравнение със страните, където е имало държавна политика за такъв тип автомобили, сме безкрайно назад. Гостът прогнозира, че достъпната, масова кола ще е за сметка на много по-малка батерия, по-ниска скорост, а стандартните електромобили ще останат все така скъпи.
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
Желязков: Мораториумът за износ на дизел скоро може да отпадне, НС да реши за отмяната
Минимално инвазивна естетика - с нарастваща тенденция
Жълт кантарион – действие и приложение и лекарствени взаимодействия
Гастропареза след вирусна инфекция
Национално проучване проследява пътя на пациента с рак на белия дроб в България
ЕС отстъпи: Бензиновите и дизеловите двигатели няма да бъдат забранени
Телескопът Hubble е заснел отново междузвездната комета 3I/ATLAS
Проби от въздуха, събрани преди 35 г., разкриват забележима промяна в сезоните
Мощни бури в едното полукълбо генерират перести облаци в другото
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Производството при бизнес услугите намалява за месец с 1,2% през септември
Пазарите в Азиатско-Тихоокеанския регион изпратиха седмицата разнопосочно
С над 2 млрд. лв. повече са разходите за пенсии към октомври спрямо миналата година
OpenAI ще изгражда с партньор център за данни в Австралия за 4,6 млрд. долара