България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

За тротинетки и колела: Каските трябвало да са препоръчителни, но не и задължителни

Около това мнение се обединиха Владислав Стоицов и Радост Петрова

13.11.2019 | 08:45 Редактор: Ралица Братанова

Задължителни каски, не повече от 25 километра в час и забрана за движение по тротоарите. Това са част от предложените нови правила за движение на електрическите тротинетки. Промените по един или друг начин ще засегнат и велосипедистите.

Ще заработят ли новите правила и защо от някои неправителствени организаци смятат, че част от предложенията не са ефективни? 

"Не ни удовлетворява желанието на държавата да ограничи този нов вид екологичен транспорт - това се състои в ограничението на броя на тротинетките за споделено пътуване", коментира председателят на Българската асоциация на електромобилност Владислав Стоицов в "България сутрин".

По думите му контролът за използването на тези тротинетки се размива, защото спрямо предложенията, ако се движиш по велоалея и си в нарушение, ще те санкционира общинска полиция, а ако се движиш най-вдясно на пътя и нарушаваш правилата, ще бъдеш санкциониран от КАТ.

Другото предложение, срещу което се борят от Асоциацията за електромобилност, е задължителното носене на каска.

"Ние винаги препоръчваме използването на каска, но това не трябва да бъде изискване в закона. Когато се движи водач с каска, автомобилите се движат по-близо за него. Също така това е средство за градска мобилност. Използваш тази тротинетка от точка А до точка Б. Не може да се ограничи това нещо", допълни Стоицов.

Предлага се каските да станат задължителни и за велосипедистите. 

"Каските не бива да бъдат задължителни и никъде в Европа не са, тъй като е много по-добре животът на велосипедиста да бъде опазван чрез по-безопасни улици, ограничаване на скоростта на автомобилите и изграждане на велосипедна инфраструктура", коментира Радост Петрова от сдружение Велоеволюция Bulgaria ON AIR.

Според нея законодателят има предвид софийските условия и законовото изискване, както е формулирано в момента, предполага, че то няма да се спазва навсякъде.

Тя обясни, че има изследвания, че законовото задължение за носене на каски не носи повече безопасност за велосипедистите.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК