Центърът за градска мобилност в София е спрял временно обществената поръчка за електронната система за таксуване и видеонаблюдение в градския транспорт заради жалби, става ясно от съобщение, публикувано в системата за обществени поръчки на общинското дружество, което управлява обществения транспорт в столицата.
Жалбите са подадени в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) на 8 май и са срещу самото решение за откриване на процедурата.
Три фирми атакуват решението за откриването на търга. Едната е "Бърнърс енд Зимар" АД - компания за изграждане на информационни и телекомуникационни системи, облачни технологии и специализирани информационни системи за транспорта с 50 хил. лева капитал. В съвета на директорите й влизат трима души - Радослав Митков Хаджиев, Мартин Борисов Котрулев и Стаменка Георгиева Василева, показва справка в Търговския регистър.
Втората фирма, подала жалба в антимонополния регулатор, е "Глобал Софтуеър Солюшънс" ЕООД, която създава продукти за контрол на производствените процеси, изграждане на телекомуникационна инфраструктура. Компанията е сравнително нова, създадена е през 2016 г.
Третото дружество е "Аосия България" ЕАД - компания, която разработва различни информационни системи и решения, специализирана в телемедицината.
Комисията за защита на конкуренцията ще вземе отношение по жалбите в срок от около два месеца. Дотогава се спират всякакви действия по търга. След излизането на решение на антимонополното ведомство фирмите имат право да го обжалват в съда, като след финалното решение Центърът за градска мобилност би трябвало да удължи срока по поръчката с времето, за което тя е била спряна заради процедирането на жалбите.
Общинското предприятие обяви търга за новата електронна система за таксуване и видеонаблюдение в началото на май. Прогнозният бюджет на поръчката е 88 млн. лева без ДДС, като в сумата се включва и стойността на обучението на служителите в Центъра за градска мобилност.В поръчката влизат купуване на 1 300 броя устройства за продажба на превозни документи, 4 300 валидатора за наземния градски транспорт и 433 за метрото. Офертите ще бъдат оценявани със 70 точки за техническото предложение и 30 точки за цената. Сред основните изисквания към кандидатите са да имат изпълнени поне три подобни системи за последните десет години и генериран оборот от поне 30 млн. лева.
Планира се системата да бъде въведена до 2020 г., като ще замени хартиените билети и досегашните електронни карти. Столичният общински съвет трябва да избере каква система за таксуване да се въведе – за време или за изминато разстояние.
Още икономически новини четете в Investor.bg
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив с САЩ
Кадър на деня за 6 декември
Облигациите не защитават от AI балон
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите