Денят ON AIR

Всеки делник от 18:45 часа
още

Строим най-евтините пътища в Европа. А качествени ли са?

От БСП силно разкритикуваха политиката на кабинета по отношение на магистралите

03.05.2018 | 20:39 Редактор: Василена Василева
Строим най-евтините пътища в Европа. А качествени ли са?

България строи най-евтините магистрали в Европа. Това каза днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на изслушване в парламента. Нанков обаче уточни, че въпреки ниските цени, качеството на аутобаните ни е добро. 

Средната цена на километър автомагистрала у нас от 2000 година насам е 3,1 милиона евро, в Сърбия - 5,5 милиона евро, в Румъния - 6,3 милиона евро, а в Гърция малко над 10 милиона евро. 

"Адмирации за старанията. Хората обаче всеки ден се движат по българските пътища и не мисля, че биха повярвали на подобни приказки. Проблемите не са никак малко - липсваща маркировка, храсти, които не са изрязани и пречат на видимостта, отводнителните канафки се запушват, на много места липсват знаци. Всичко това създава предпоставки за пътнотранспортни произшествия", коментира в студиото на "Денят ON AIR" депутатът от БСП Манол Генов.

По-рано днес регионалният минисър посочи, че в момента се променя наредбата за гаранционните срокове. Тя ще бъде подложена на обществено обсъждане, за да бъде увеличен срока на гаранциите на само за магистралите, но и за всички пътища.  

Гаранционните срокове на магистралите понастоящем са пет години, а за съоръженията - мостове, тунели, виадукти, са 10 години. Гаранционният срок за текущ ремонт е една година.

От БСП обаче силно разкритикуваха политиката на кабинета по отношение на пътищата, строителството на магистрали и ремонти на пътната инфраструктура.

От опозицията напомниха, че миналата година са поискали анкетна комисия в НС по "въпроса за магистралите и корупционните обществени поръчки".

"През пролетта на миналата година прокуратурата влезе в АПИ, заедно с ОЛАФ и ДАНС. Тогава стана ясно, че всички тунели, надлези и виадукти в България се нуждаят от ремонт. Това означава, че провежданата през годините политика по отношение на поддръжката на инфраструктурата не е била на ниво и не е обезпечена финансово", подчерта народният представител пред Bulgaria ON AIR.

Вижте повече във видеото!