Автомагистрала "Европа" ще бъде пусната в експлоатация до средата на септември, но според бившия регионален министър Иван Шишков това е резултат от усилията, положени по време на служебните кабинети, а не от сегашното управление.
"Спомнете си, че за 10 месеца нашият служебен кабинет одобри подробно строителството, отчужди го и издаде разрешение да строи. Тоест ние успяхме да дадем фронт за един изключително изостанал обект. Темпото наистина го имаше, но го имаше в ония 10 месеца, в които се даде фронт да се строи. Проблемът е следният - след като ние успяхме за кратко време да дадем фронт за строителство на доста инфраструктурни обекти, сега не виждам в следващите две години да бъдат одобрени нови планове - както подробни, така и инвестиционни и да има реално даден фронт за начало на строителство на нови инфраструктурни обекти. Защото сега отново да си припомним, че имаме нужда от 1000 км магистрали е безсмислено. Мисля, че го разбраха всички", коментира Шишков в студиото на "Денят ON AIR".
Бившият министър подчерта, че ключови проекти като тунела "Железница" или скоростния път Мездра - Ботевград са били спасени и придвижени именно благодарение на усилията на служебното правителство и експертите от АПИ. Според него проблемът не са премиите в агенцията, а какви задачи са били възложени и какво е изпълнено.
"Това, което се случва в момента, е да бъдат завършени инфраструктурни обекти, започнати като проектиране и начален старт от нашия служебен кабинет, а в момента нищо ново не се задава да започне. Спомнете си за магистралата от Русе към Бяла - там също бяхме одобрили подробни устройствени планове за 70 км, бяхме извършили отчуждаването и там се строи в момента. Тоест, навсякъде, където основно се строи, са започнати обекти благодарение на сериозния труд не само на служебния кабинет, а и на служителите от АПИ", каза още Шишков пред Bulgaria ON AIR.
Като основен проблем той открои липсата на експертност сред политиците. Министрите носят политическа отговорност, но преди всичко трябва да бъдат и професионалисти, категоричен е Шишков. Според него сегашното управление се концентрира повече върху потушаването на скандали, отколкото върху решаването на съществени проблеми.
Той даде пример и с Националната детска болница – обект, за който служебният кабинет беше осигурил подробен устройствен план. Вместо за две години да бъде готов проектът, днес се обявява едва конкурс за задание. Подобна практика според него води до объркване и изкуствено завишаване на прогнозните суми, тъй като липсва реална проектна документация.
Относно магистрала "Хемус" Шишков предупреди, че държавата рискува да я плати два пъти - веднъж чрез авансовите плащания от една трета от стойността, направени без готови проекти, и втори път чрез индексациите, наложени от строителите заради забавянията. Той заяви, че е сезирал прокуратурата за тези практики, но до момента няма резултат.
Гледайте целия разговор във видеото.
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Защо сексът повишава имунитета?
Как влияе захарта на зъбите ни?
УМБАЛ „Св. Георги“ – Пловдив организира безплатни прегледи за туберкулоза между 8 и 12 декември
Предменструален синдром – няма единствена причина
Мощни бури в едното полукълбо генерират перести облаци в другото
Antares събра $96 млн. за разработване на ядрени реактори за Земята и Космоса
Междузвездната комета 3I/ATLAS е покрита с криовулкани?
Теоретично: Животът на Земята може да е възникнал в определени гелоподобни слоеве
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
S&P 500 и Nasdaq записаха трета поредна печеливша сесия
Заплахите в Черно море повишават застраховките "военен риск" за собствениците на кораби
Британско разследване: Путин е наредил отравянето на бившия руски шпионин Сергей Скрипал
Европа и Китай запазват икономически прагматизъм, но геополитическите бариери растат