Мъжът, прегазил дете в София, е глобен с 500 лв. през 2006 г. за шофиране след употреба на алкохол. Какви законодателни промени ще спрат войната по пътищата?
"Законодателният орган дава заявки, че се извършва сериозно "ремонтиране" на престъпленията, свързани с транспорта. Вече Върховният съд е едно наказателно отделение. Един съдебен състав във Върховния съд прие по делото на Милен Цветков, че може да се говори за умишлено престъпление, комбинирана употреба на алкохол, наркотици и неадекватно поведение зад волана. Самата съдебна практика, а вече и законодателството, дават заявка за сериозно преосмисляне и на вида на наказанията, и на санкциите", каза адвокатът Димитър Марковски в студиото на "Денят ON AIR".
Той коментира и случая на бул. "Сливница". "Отключи се огромна гражданска енергия и вълна. Освен, че съм адвокат, съм и гражданин. Нееднократно съм изказвал съболезнования към семейството. Оценявайки юридическите факти по този случай с Адриян, не можем да търсим никакъв паралел с тези казуси, които се случиха - и с прегазеното дете на пешеходна пътека, и с на Семерджиев делото. При него няма употреба на алкохол, употреба на наркотични вещества, единственото му нарушение е шофиране с по-висока скорост в градски условия", обясни адвокатът.
По думите му, когато не се стигне до бързо правораздаване хората губят чувство, че получават справедливост. "Т.нар. съдебен бавеж създава чувство в гражданското общество на несправедливост", смята той.
Пред Bulgaria ON AIR Марковски каза как трябва да изглеждат промените в Наказателния кодекс, за да има справедливост.
"Заявките за такива промени са дадени, но има друго обстоятелство, което е сериозен прът в българското правораздаване. Българският съд работи динамично и организирано. Едно такова наказателно производство протича в рамките на няколко заседания, съдията събира и проверява всички доказателства и чете присъда. Основният проблем е свързан с недобре организираната материално-техническа база по обезпечаване на експертизите. Това е голям проблем, за който не се говори на глас. Причината е липса на пари", стана ясно от думите му.
Няма пари за експертизи и вещите лица са демотивирани, категоричен е адвокатът. Той коментира и връщането на Васил Божков.
"Практиката е, когато се екстрадира едно лице по искане на молеща държава, обикновено има лица, които го предават, създават се документи. Божков е интелигентен човек. Има умисъл в цялото прибиране в България. Могат да бъдат събирани доказателства във всяка посока, по всяко наказателно производство. Г-н Божков, ако има конкретни твърдения, че е давал определени суми "такси спокойствие", към тези твърдения могат да се приложат банкови извлечения. Изнесената фактология може да бъде проверена", уточни Марковски.
Гледайте целия разговор във видеото.
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
Минимално инвазивна естетика - с нарастваща тенденция
Жълт кантарион – действие и приложение и лекарствени взаимодействия
Гастропареза след вирусна инфекция
Национално проучване проследява пътя на пациента с рак на белия дроб в България
Телескопът Hubble е заснел отново междузвездната комета 3I/ATLAS
Проби от въздуха, събрани преди 35 г., разкриват забележима промяна в сезоните
Мощни бури в едното полукълбо генерират перести облаци в другото
Antares събра $96 млн. за разработване на ядрени реактори за Земята и Космоса
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
OpenAI ще изгражда с партньор център за данни в Австралия за 4,6 млрд. долара
Икономиката продължава да забавя темпа си на растеж и през третото тримесечие
Цената на биткойна е с 30% надолу от рекордния си връх и това е напълно нормално
Toyota изненада с напълно електрически концептуален суперавтомобил