Денят ON AIR

Всеки делник от 19:30 часа
още

Грешна цена, отказ на рекламация...На кого да сигнализираме?

Председателят на КЗП призовава потребителите за активност

23.12.2019 | 22:27 Редактор: Стефанка Митева

Подготовката и пазаруването за празниците крие капани. Как да ги избегнем и какво можем да направим ако не сме доволни от някоя стока или услуга?

"Нашият съвет към всички, е да следят внимателно какво се отбелязва на касата - дали един продукт, случайно или не, няма да бъде маркиран повече от веднъж, дали пък цената, която сме видели на щендера, ще се окаже друга на касата. За тези неща трябва наистина да следим и да внимаваме", каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в предаването "Денят ON AIR". 

По негови думи при пазаруването онлайн може да се върне дадена стока, а законът разрешава тя да бъде изпробвана, но не и употребявана. Маргаритов допълни, че намаленията, промоциите и отстъпките не отменят потребителските права и стоката може да бъде върната в указания срок. 

Според госта най-честите оплаквания при Коледните и Новогодишните пакети са, че не са предоставени в пълния им обем. 

Маргаритов призова потребителите да са активни и да сигнализират за нередности. Това може да се случи на денонощния телефон 0 700 111 22, а също и на сайта на Комисията за защита на потребителите.

"От няколко години насам се забелязва тенденция за увеличаване броя на жалбите. Очаквам през следващата година една тенденция на лек спад, защото хората си научиха правата, а това предизвиква реакция и у търговците", сподели предвижданията си Маргаритов.

Той разкри в ефира на Bulgaria ON AIR, че жалбите за 2019 година са за дефектни стоки, отказани рекламации и най-много такива има в сектора "Телекомуникации" , а в сектор "Туризъм" са сравнително малко. 

Вижте целия разговор във видеото!

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК