Само по Bulgaria ON AIR: Срути се 40 метра бетон в тунел "Ечемишка" на АМ "Хемус"

Ремонтът ще се забави с още 4 месеца

10.01.2022 | 18:00 Редактор: Елеонора Танева

40 метра бетон са се срутили при ремонта на тунел "Ечемишка" на автомагистрала "Хемус" през декември. Това е причината тунелът да не бъде пуснат в експлоатация в края на 2021 година, научи Bulgaria ON AIR от свои източници. Така движението по едно от най-натоварените трасета в страната ще остане затруднено още 4 месеца. 

В началото на декември са рухнали десетки метри от тавана на затворената заради ремонт лява тръба на тунел "Ечемишка". Информацията остава в тунела. Месец по-късно екип на Bulgaria ON AIR влезе в тръбата. Вижда се, че проблемът е в продължение на десетки метри. Това си личи от останалия бетон и желязо по стените, а на земята има тонове арматура.

Вече няколко месеца цялото движение по "Хемус" в района се извършва двупосочно само през завършената тръба на тунел "Ечемишка" в посока Варна. 

Задръстванията са километрични. Ремонтът на лявата тръба започна на 27 май, а крайният срок е септември 2021 г., става ясно от сайта на държавното дружество "Автомагистрали". През октомври от АПИ заявяват пред "Капитал", че крайният срок е удължен до края на 2021 г. Заради Ковид пандемията и забавени доставки. 

Към днешна дата в тунела освен облицовка липсват и канавки, осветление и асфалт. А от МРРБ заявиха пред Bulgaria ON AIR, че на 2 декември между 19:30 и 20 ч. 40 метра от положения бетон, заедно с хидроизолацията и армировъчната стомана са се свлекли. 

Свлеченият участък представлява защитна облицовка, трети пласт на новоположената хидроизолация. Това не е конструктивен елемент, не компрометира тунела и няма да забави изпълнението на дейностите в него. А заради свличането срокът отново е удължен - този път до 29 април 2022 г. Към момента се очаква от "Автомагистрали" ЕАД да завършат проекта в посочения срок. 

Според инж. Владимир Жиянски подобни инциденти не са изолиран случай по време на строителни работи. 

"Основният проблем беше с геологията. Технологията им е добра, дясната тръба се направи, има някои дребни неща, но всичко е идеално", коментира  строителният инженер Владимир Жиянски.

За Bulgaria ON AIR участници в изграждането на тунела през 70-те години на миналия век заявиха, че в тръбите към София е положена хидроизолация и там течовете са малко вероятни. А до ремонтите се стигна, след като през 2017 година в същата тръба лампа се откъсна и уби жена.

Вижте повече в репортажа на Иван Кънчев и оператора Мартин Ангелов.

Снимка: Bulgaria ON AIR

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК


23
6 rate up comment rate down comment 1
Фастер
преди 2 години
Дребни детайли ,като първия ремонтиран тунел откъм София?Пълна тъмница на тъмен фон ,все едно влизаш у преизподнята!Алооо бои в светлш тонове немате ли бе кауши!Идете в чужбина да видите как правят съоръжения хората!От основата до най-дребния детайл.Със светъл фон в тунела се спестява над 50% жт осветителни тела!*** нали требва да се усвояват средства!Направо сте за разстрел! Сигнализирай за неуместен коментар
22
5 rate up comment rate down comment 6
анонимен
преди 2 години
Тц,тц,тц... всичката работа ни е такава...защо няма мисъл когато се върши нещо... Сигнализирай за неуместен коментар
21
9 rate up comment rate down comment 26
Възрастен
преди 2 години
Ами строено е на времето без хидроизолация,пълнени са кухини със хартиени чували и варели ,без отводнителни канавки и лошо осветление,гонили са преизпълнение на планове и петилетки а иначе ,,след нас потоп".Бил е смъртоносно опасен от години и само късмет е че се размина с падане само на ръждясалото осветление! Сигнализирай за неуместен коментар
20
23 rate up comment rate down comment 8
Нем
преди 2 години
Няма как армиран бетон да се огъне така както е на снимката. Това е пълен смях Сигнализирай за неуместен коментар
19
49 rate up comment rate down comment 12
Бай
преди 2 години
Ми ето пример, че не могат да ремонтират построеното в миналото. Шкавчета ала бала Сигнализирай за неуместен коментар
18
41 rate up comment rate down comment 4
Нина
преди 2 години
От както се помня все нещо ремонтират Сигнализирай за неуместен коментар
17
39 rate up comment rate down comment 62
АЗ КАЗАХ
преди 2 години
На Борисов тунела е здрав, но на Супер министър Комитова тунела се срути. Сигнализирай за неуместен коментар
16
11 rate up comment rate down comment 6
Layher
преди 2 години
На 29 и 30.11 местихме скеле на свлеклия се участък, Туркрета беше минал от там предната седмица и закрепването на арматурата не беше издържало, ( ако го е имало въобще). Така че на 2.12 разбиването на туркрета и разчистването беше започнало. Това е на по-малко от една трета от началото на тунела. Уговорката беше да разглобим скелето след 3-4 дни. Туркретиране предстоеше на повече от две трети от тунела. ....... Сигнализирай за неуместен коментар
15
28 rate up comment rate down comment 31
ЧОКО
преди 2 години
Виж кога е започнал ремонта .ПО времето на супер министър кОмитова Сигнализирай за неуместен коментар
14
52 rate up comment rate down comment 5
цецо
преди 2 години
Как не ви е срам, нещастници такива. Този тунел трябваше да е готов още септември месец, и то само ремонт му се прави. От тогава вече втори път ще му се удължава пусковия срок. Някакви неустойки няма ли да име се наложат на невероятните строители? Сигнализирай за неуместен коментар