Каракачанов: Няма как самолетът на майор Терзиев да е излетял с техническа неизправност

"Карадайъ да се откаже от българското гражданство и да стане политик в Турция", заяви лидерът на ВМРО

14.06.2021 | 11:00 Редактор: Тодор Петров

Всичко е възможно да се предполага в момента. Един предполага едно, друг - друго, а гледам, че доста хора, които не разбират от авиация, се правят на експерти и говорят глупости, влагайки идеология в този авиоинцидент. Има определени правила, които се спазват във ВВС, а именно - преди всеки полет и след всяко кацане, на който и да е самолет, се прави технически преглед. Няма как самолетът да е излетял с някаква техническа неизправност.

С тези думи бившият министър на отбраната Красимир Каракачанов коментира в предаването "Опорни хора" трагичния инцидент край Шабла с разбилия се МиГ-29, при който загина майор Валентин Терзиев.

"Чух версията, че при изстрелването на ракетата се случвало от газовете да спира двигателя. Да, това се случва, но специално с МиГ-29 в историята на авиацията се е случвало най-рядко. С много други самолети, включително западни, се случва по-често. Възможно е и самата мишена да е била в неизправност и да се е движила по-бързо към земята, да е принудила пилота да снижава разстоянието. Не е възможно технически неизправен самолет, за който има някакво съмнение, да е пуснат да излети, да изпълнява бойна задача по време на учение", обясни Каракачанов.

Той подчерта, че всеки един самолет и всеки един двигател, който се връща от ремонт, резервните части, агрегатите, които се използват, се приемат от въздушните сили, а те никога няма да приемат подобно нещо. 

"Това е абсолютно нелепо твърдение. Няма такова нещо. Не че не искаха да летят на тези МиГ-ове и не са отказвали да летят. Тогава се правеше спекулация да изпълняват своите служебни задължения, тоест охраната на въздушното пространство не е прекъсвана. Просто пилотите тогава заявиха, че е необходимо да се предприемат мерки за ремонт на повече самолети, за да могат пилотите да летят. Защото, когато в ескадрилата имаш вместо осем или десет самолета в изправност, само два, всички пилоти трябва да се извъртят на тези два самолета. Тогава часовете, които летят пилотите, са доста по-малко. И експлоатационният ресурс на самолетите приключва много по-бързо", каза още Каракачанов пред Bulgaria ON AIR. 

"По мое време беше направен договор за ремонт на четири двигателя, основен ремонт в Русия и удължаване на ресурса на още десет двигателя. Също така закупуване на резервни части, агрегати за МиГ-29 с идеята да има осем летящи самолета. Целият проблем с МиГ-29 е чисто политически", изтъкна бившият военен министър.

Специално този самолет, който е паднал, е имал ресурс до 2029 - 2030 година, стана ясно още от думите му. Едни от самолетите са пристигнали 1989 г., други - 1990 г. Този специално е от 1990 г. Имат ресурс до 2029г., ако не се реши техният ресурс да бъде удължен, но към момента това е ресурсът на МиГ-29. 

"Самолетите били руски, крайно време било да се отървем от тези самолети. Защо не се отървахте като управлявахте вие? Преди аз да стана министър политиката на много български правителства е била да не се обръща сериозно внимание на авиацията. Самолетът бил стар и бил руски. Да, самолетът е от 1989-90 г., но същите тези експерти предлагаха да купим F-16, които са с две години по-стари от МиГ-29 и в никакъв случай не са по-добри. Когато става въпрос за националния интерес, за националната сигурност, такива идеологически глупости само замъгляват ефира и не допринасят с нищо", категоричен бе Каракачанов.

Той коментира и скандала с лидера на ДПС Мустафа Карадайъ след визитата му в Турция. "Български патриоти" дори поискаха от съда закриването на ДПС.

"Отива в Турция и започва да прави подобни декларации, че Турция е нашата родина или прародина. Това нормално ли е? Това е последица от предишното, кратко съществувало, Народно събрание. Тяхната задача беше да си вдигнат заплатите, но по-важната им задача беше да направят много удобен за тях закон, с който смятат, че ще им помогне да спечелят изборите. Така че, какво се случи, под формата "дайте да улесним българите в чужбина да гласуват" -  заявленията във Великобритания за гласуване са два пъти по-малко, а в Турция са два пъти повече", заяви лидерът на ВМРО.

"Във Великобритания нито английската кралица, нито премиерът се занимават с организирането на нашите избори. Докато в Турция изборите се организират от турската държава и се организират в полза на тази партия, за която турската държава прецени, че трябва да се работи. На тези избори всичките гласове бяха за ДПС. Ако смяташ, че Турция е твоята родина, бъди така добър, откажи се от българското гражданство, отиди да живееш в Турция, стани там политик и работи за родината си. Когато станеш депутат, министър, ти полагаш клетва да служиш на интересите на българския народ, а не да служиш на интересите на чужди държави", настоя Каракачанов. 

"Утре в Турция може да има и 100 секции, в които могат да гласуват и 50-60 хиляди. ДПС могат да получат много, стигали са до 86-96 хиляди. Иван Костов бе човекът, който промени закона и разреши откриване на секции в Турция. Резултатът беше 0 гласа за него и 90 000 гласа за ДПС. Проблемът е, че ти позволяваш на една чужда държава да определя твоята съдба, да ти определя резултатите от изборите. Внесли сме и сигнал до главния прокурор. Ние или се уважаваме като българи, или сме измекяри, които клякат на всеки, от който могат да получат някаква облага", обясни той.

Гледайте целия разговор във видеото. 

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

1
0 rate up comment rate down comment 0
Нина
преди 1 месец
Интересно какво се е случило в действителност Сигнализирай за неуместен коментар