Бивши военни министри: Пилотска грешка вероятно е довела до падането на изтребителя

МиГ-29, с които разполагаме, са закупени в края на 80-те години

09.06.2021 | 13:48 Редактор: Искра Ангелова

МиГ-29, с които разполага българската армия, са закупени в края на 80-те години. Първият инцидент с машината у нас е през 1994 г, а последният – през 2012. И в двата случая самолетът се разбива, а пилотите загиват. 

Според бившите първи в отбраната машината е стара, но надеждна.

"Най-вероятно самолетът е минал необходимите прегледи, за да участва в такова учение – той още в авиобазата минава на основен преглед, преди самото изпълнение на операцията също има екип, който проверява неговата изправност и пригодност", каза бившият министър на отбраната Красимир Каракачанов.

"Това увеличава риска, по-стара техника, затруднения в поддържането на тази техника, малък брой самолети в летателна годност, които съответно позволяват едно ниско равнище на подготовка на екипажите. Всичко това са проблеми, които се натрупват през годините и правят такива инциденти по-вероятни", коментира бившият министър на отбраната проф. Тодор Тагарев.

Затова, макар и пилотът на машината да е опитен, според бившите военни министри най-вероятно негова грешка е довела до падането на машината.

"Това упражнение, което се изпълнява на учението – нощен полет със стрелба, е много трудно упражнение, над водните пространства се губи ориентацията на пилота", допълни лидерът на ВМРО - Красимир Каракачанов.

"Почти се губи хоризонтът, т.е водната повърхност се слива с небето. Практически не се вижда, пилотът трябва изключително добре да се ориентира по указанията на приборите. Визуално почти не може да се определи височината, на която лети", сподели авиоекспертът Марин Петров.

До момента е намерена единствено спасителната жилетка на пилота, но не и спасителната лодка, която се използва при катапултиране.

Вижте повече в репортажа на Христиана Стефанова.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК


2
0 rate up comment rate down comment 0
Теди
преди 2 години
След като има обективни обстоятелства - малко или по-точно крайно недостатъчни летателни часове, стара техника и др. под. специфики, защо се допуска консумиране на риск да се извършват подобни сложни упражнения; в случая нощен полет със стрелба????!!!!! Не съм специалист, обаче да се мисли да си ревизират упражненията, като няма реално условия за извършването и тренирането на такива!Светла му памет на пилота!!!!!!! Жалко, многоооо жалко Сигнализирай за неуместен коментар
1
2 rate up comment rate down comment 0
Ради
преди 2 години