Пътуваме повече като туристи, но харчим по-малко

Средните дневни разходи на българите за почивка са 98 лв. на ден през 2019 г.

10.09.2019 | 14:55 Редактор: Юлия Христова
Пътуваме повече като туристи, но харчим по-малко

Българските туристи пътуват все повече в чужбина през летния сезон. През 2018 г. 37% от българите са почивали зад граница, а през 2019 г. делът е 56%, като средно посещават по три страни на година. Това показват данните на финтех компанията Revolut, цитирани от Investor.bg. 

Revolut проучва навиците на харчене и предпочитаните дестинации за пътуване на т.н. „милениъл“ (millennial, родените в началото на 1980-те години до средата на 1990-те години, б. ред.) поколение сред своите седем милиона потребители. В България финтех компанията вече има над 70 000 потребители, като данните ѝ показват, че българските милениъли усещат ръста на заплатите и се насочват към равномерно харчене в чужбина, като все повече разнообразяват желаните дестинации. 

Най-популярните дестинации за българските летовници през 2019 г. са Великобритания, Гърция, САЩ, Германия и Холандия. Популярността на европейските курорти никак не е изненадваща на фона на късите разстояния за пътуване и удобството откъм избор на транспорт.

Средните дневни разходи на българските летовници за почивка са 98,86 лв. на ден през 2019 г. Междувременно петте най-малко посещавани страни са Бахамските острови, Барбадос, Мианмар, Гватемала и Лихтенщайн. 

Средните дневни разходи на българските летовници за почивка са 98,86 лв. на ден през 2019 г., което бележи спад от 114,27 лв. на ден през 2018 г. Тази тенденция се забелязва от милениъл поколението в цяла Европа, подчетавайки ефекта от увеличаващите се цени в отделните пазари и дългосрочната икономическа стагнация, продължила след финансовата криза през 2008 г.

Интересен факт е, че от региона Централна и Източна Европа българските туристи  (с 98,86 лв. на ден) са на второ място по дневно харчене след Унгария (105,16 лв. на ден). 

Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК