Ново изследване на учени от Швеция показва, че кафето от повечето кафемашини на работните места съдържа относително високи нива на вещества, които повишават холестерола. Това пише Юрикалърт, позовавайки се на публикация в сп. Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Diseases.
Авторите на изследването от университета на Упсала, в сътрудничество с колеги от Технологичния университет "Чалмърс", са открили голяма разлика в сравнение с кафето, приготвено в обикновени кафемашини с хартиен филтър, които премахват повечето от тези вещества.
"Имайки предвид колко кафе се консумира на работните места в Швеция, искахме да придобием представа за съдържанието на вещества, повишаващи холестерола в кафето от тези видове машини", пишат авторите на изследването.
Повишени нива на холестерол
Специалистите са изследвали 14 кафемашини и са установили, че нивата на тези вещества са много по-високи в приготвеното в тях кафе, отколкото в обикновените кафемашини с капков филтър.
Изследователите са стигнали до извода, че процесът на филтриране е от решаващо значение за наличието на повишаващите холестерола вещества, като според тях не всички кафемашини успяват да ги филтрират.
Фактът, че приготвеното в кафеварка кафе съдържа високи нива на най-вредните вещества, повишаващи холестерола - дитерпени, кафестол и кахвеол, вече е известен, и дори фигурира сред най-новите препоръки за хранене в скандинавските страни, предава "Труд".
Въпреки това, обикновена кафемашина, която използва хартиен филтър, успява почти напълно да филтрира повишаващите холестерола вещества. Доколко конвенционалните кафемашини, които се намират в обществена среда като работното място, филтрират тези вещества, не беше проучвано досега.
Авторите на настоящото изследване отбелязват, че консумацията на недостатъчно филтрирано кафе в работно време може да е пренебрегван фактор за сърдечносъдовото здраве заради ефекта върху концентрациите на холестерол в плазмата. Изследователите отбелязват също, че все още "се знае малко за това как консумацията на приготвено по този начин кафе влияе на здравето в дългосрочен план".
Заключението на научния екип е, че хората трябва да филтрират кафето си, включително на работното място.
Снимка: Pixabay
Огън и дим край Слънчев бряг: Четири пожарни се борят с пламъците
ПСС започна спасителна акция за пострадало момче в Рила
Страх от сделка без Европа: Франция, Германия и Великобритания търсят място в преговорите за Украйна
1600 хектара изгоряха в Белгия: ЕС се включи в битката с рекордния пожар
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
Постигнаха пълна ремисия при рак на бъбреците след клетъчна терапия
Заснеха уникално създание с прозрачна глава в „Зоната на здрача“
Откриха неизвестен досега разлом под Ню Джърси, причинил земетресението от 2024 г.
Най-големият електрически самолет в света X1 извърши първия си полет
Майка отправи тежко предупреждение към България: „Не допускайте тази криза да стигне дотук“
Патриарх Даниил: Света Богородица не е оставила света и продължава да закриля своите чеда
През август термометрите удрят до 39 градуса, много дъжд през октомври и ноември
Задължителната физзарядка се връща в училищата за учениците от I до IV клас
Бургас изглежда по-добре от Варна, но изостава още повече по заплати, БВП на човек и диверсификация на бизнеса
Кадър на деня за 15 август
Руската блокада на Черно море срина износа на зърно от Украйна в разгара на жътвата
Военновременната икономика на Русия води до непосилен за компаниите ръст на заплащането
Симулация е разкрила уязвимост в доставките на алуминий за САЩ месеци преди войната с Иран