Ново проучване, публикувано в научното списание Aging Research Reviews, предполага, че сутрешното ви кафе осигурява повече от просто увеличаване на количеството кофеин и може да играе важна роля за по-дълъг и по-здравословен живот. Според проучването редовният прием на кафе е свързан с допълнителна продължителност на живота с 1,8 години.
Говорейки за причините, които насърчиха проучването, водещият автор Родриго Куня от университета в Коимбра от Португалия заяви, че световното население застарява по-бързо от всякога, поради което е важно да се проучат диетични интервенции, които могат да позволят на хората не само да живеят по-дълго, но и по-здравословно живее.
Проучването освен това отбелязва, че въпреки че кафето често се свързва с кофеина, то също така включва повече от 2000 потенциално биоактивни вещества, като тези, които намаляват невровъзпалението, контролират инсулиновата чувствителност и осигуряват антиоксидантни и противовъзпалителни ефекти, които помагат на тялото да се справи с оксидативния стрес.
"Нашият преглед подчертава ролята, която редовната, умерена консумация на кафе може да играе в посредничеството срещу биологичните механизми, които естествено се забавят или се провалят с напредване на възрастта – предизвиквайки набор от потенциални здравословни проблеми и съпътстващи заболявания", каза Куня.
Съществува ли здравословно остаряване
Според проучването клиничните насоки, които често съветват да не се пие кафе на възраст над 60 години, поради високото съдържание на кофеин, трябва да бъдат преразгледани, за да се вземат предвид неговите предимства.
Куня подчерта, че функцията на кафето за здравословно остаряване понякога е била пренебрегвана от традиционните терапевтични съвети, но със солиден набор от изследвания, показващи, че редовното пиене може да намали ефектите от хроничните заболявания, може би е време да ги преразгледаме, предаде "Фокус".
Епидемиологични изследвания, проведени в световен мащаб, показват, че редовната умерена консумация на кафе има благоприятен ефект върху остаряването на хората, като удължава продължителността на живота и намалява риска от няколко свързани с възрастта заболявания, които причиняват смърт. Изследователите обаче твърдят, че са необходими повече изследвания, за да се определят точните механизми, чрез които кафето и неговите съставки удължават здравословния живот.
Снимка: Pexels
Куче на плажа: Къде е разрешено и къде може да ви глобят в Гърция
Ердоган: Присъединяването към Европейския съюз не е приоритет за Турция
57-годишна жена загина при катастрофа с мотор край Стамболийски
Огън и дим край Слънчев бряг: Четири пожарни се борят с пламъците
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
Постигнаха пълна ремисия при рак на бъбреците след клетъчна терапия
Заснеха уникално създание с прозрачна глава в „Зоната на здрача“
Откриха неизвестен досега разлом под Ню Джърси, причинил земетресението от 2024 г.
Най-големият електрически самолет в света X1 извърши първия си полет
Изкуственият интелект назова професиите на бъдещето, някои от тях още не съществуват
Доктор: При прегряване човека трябва да се изведе на сенчесто място и да се охлади с мокри кърпи
Майка отправи тежко предупреждение към България: „Не допускайте тази криза да стигне дотук“
Патриарх Даниил: Света Богородица не е оставила света и продължава да закриля своите чеда
През август термометрите удрят до 39 градуса, много дъжд през октомври и ноември
Кадър на деня за 15 август
Руската блокада на Черно море срина износа на зърно от Украйна в разгара на жътвата
Военновременната икономика на Русия води до непосилен за компаниите ръст на заплащането
Симулация е разкрила уязвимост в доставките на алуминий за САЩ месеци преди войната с Иран