Две от най-популярните напитки в света - чаят и кафето, изглежда оказват влияние върху риска от развитие на рак на главата и шията. Според проучване, умерената консумация на тези напитки е свързана с по-нисък риск от рак.
Например пиенето на една чаша безкофеиново кафе дневно се асоциира с по-нисък риск от рак на устната кухина. От друга страна, пиенето на повече от една чаша чай на ден може да повиши риска от рак на ларинкса.
Изследването, проведено от екип учени, анализира влиянието на кафето и чая върху различни видове рак на главата и шията. Включени са данни от 14 индивидуални проучвания, събрани чрез въпросници за начина на живот на хората. В девет от изследванията е предоставена информация и за консумацията на безкофеиново кафе.
Резултатите показват, че пиенето на кофеиново кафе не се свързва пряко с риска от рак на главата и шията. Същото важи и за безкофеиновото кафе по отношение на риска от рак на ларинкса. Въпреки това, е установена ясна връзка между дозата и ефекта: консумацията на повече от четири чаши кофеиново кафе дневно е свързана със значително по-нисък риск от развитие на рак на главата и шията и неговите подвидове.
Четете повече в Puls.bg.
Снимка: pixabay
Куче на плажа: Къде е разрешено и къде може да ви глобят в Гърция
Ердоган: Присъединяването към Европейския съюз не е приоритет за Турция
57-годишна жена загина при катастрофа с мотор край Стамболийски
Огън и дим край Слънчев бряг: Четири пожарни се борят с пламъците
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
Постигнаха пълна ремисия при рак на бъбреците след клетъчна терапия
Заснеха уникално създание с прозрачна глава в „Зоната на здрача“
Откриха неизвестен досега разлом под Ню Джърси, причинил земетресението от 2024 г.
Най-големият електрически самолет в света X1 извърши първия си полет
Изкуственият интелект назова професиите на бъдещето, някои от тях още не съществуват
Доктор: При прегряване човека трябва да се изведе на сенчесто място и да се охлади с мокри кърпи
Майка отправи тежко предупреждение към България: „Не допускайте тази криза да стигне дотук“
Патриарх Даниил: Света Богородица не е оставила света и продължава да закриля своите чеда
През август термометрите удрят до 39 градуса, много дъжд през октомври и ноември
Кадър на деня за 15 август
Руската блокада на Черно море срина износа на зърно от Украйна в разгара на жътвата
Военновременната икономика на Русия води до непосилен за компаниите ръст на заплащането
Симулация е разкрила уязвимост в доставките на алуминий за САЩ месеци преди войната с Иран
преди 1 година