Кафето е задължителна напитка в ежедневието на мнозина. През последните години много проучвания разглеждат влиянието на ежедневната консумация на кафе върху здравето на сърцето, като отчитат както положителни, така и отрицателни аспекти.
Изследване анализира данни от над 40 000 души. Участниците са предоставили подробна информация за храните и напитките, които са консумирали в рамките на поне един ден, включително кафе.
Резултатите показват, че хората, които пият кафе сутрин, имат с 31% по-нисък риск от смъртност, свързана със сърдечносъдови заболявания, и с 16% по-нисък риск от обща смъртност. Тези ползи са отчетени както при умерените консуматори на кафе (две до три чаши дневно), така и при тези, които консумират повече от три чаши.
Циркадният ритъм на организма е силно повлиян от приема на храна и напитки, които действат като сигнали за времето. Кафето, освен че влияе на съня, оказва въздействие върху хормони като мелатонин и кортизол, както и върху маркери на възпаление, които са пряко свързани със здравето на сърцето.
Въпреки че точните причини за тези наблюдения остават неясни, се предполага, че пиенето на кафе в по-късните часове на деня, като следобед или вечер, може да има неблагоприятно влияние върху циркадните ритми и съня. Нарушенията на съня сами по себе си могат да предизвикат негативни ефекти върху организма, които да заличат ползите от кафето.
Четете повече в puls.bg.
Снимка: Pexels
2000 мили до фронта: Пътят на западен разузнавателен дрон до Украйна
Кадиров: Нова група доброволци от Чечения замина за зоната на бойните действия
Лукашенко с неочаквано послание за украинците: Наредих да отворят граничните пунктове
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
Постигнаха пълна ремисия при рак на бъбреците след клетъчна терапия
Заснеха уникално създание с прозрачна глава в „Зоната на здрача“
Откриха неизвестен досега разлом под Ню Джърси, причинил земетресението от 2024 г.
Най-големият електрически самолет в света X1 извърши първия си полет
Пенсионните фондове с нов модел: Как да изберем между динамичен, балансиран и консервативен подфонд?
Проучване: Все повече българи предпочитат дрехи втора употреба
Изкуственият интелект назова професиите на бъдещето, някои от тях още не съществуват
Доктор: При прегряване човека трябва да се изведе на сенчесто място и да се охлади с мокри кърпи
Майка отправи тежко предупреждение към България: „Не допускайте тази криза да стигне дотук“
Кадър на деня за 15 август
Руската блокада на Черно море срина износа на зърно от Украйна в разгара на жътвата
Военновременната икономика на Русия води до непосилен за компаниите ръст на заплащането
Симулация е разкрила уязвимост в доставките на алуминий за САЩ месеци преди войната с Иран