В края на лятото, на прага на есента обикновено се замисляме как да повишим имунитета си. В разгара на четвъртата вълна на Ковид-19 инфекционистите не препоръчват спазване на строги диети, за не лишаваме тялото си от жизненоважни микроелементи. Точно обратното – да се храним по определен начин, за да си набавим онова, което ни е необходимо. А храната може да ни помогне в борбата с вируса.
Изследване, проведено между здравни работници на първа линия от Франция, Германия, Италия, Испания, Обединеното кралство и САЩ в периода от 17 до 25 юли 2020 г., показва, че растителният режим и така наречената пескатарианска диета, намаляват риска от протичане на най-тежките симптоми на заболяването.
"В сравнение с участниците, които съобщават, че следват диети на растителна основа, тези, които съобщават, че следват нисковъглехидратни, високо протеинови диети, са с по-голям шанс за умерен до тежък Ковид-19". Това коментира д-р Хюнджу Ким, асистент в частния изследователски университет "Джонс Хопкинс", който е един от авторите на проучването.
Резултатите на участниците са категорични – тези, спазващи растителна диета, са със 73% по-малък шанс да развият умерен до тежък Ковид-19 в сравнение с тези, които са се хранили по друг начин. Според диетолога Шарън Палмър коментира някои хранителни вещества, включително витамините А, С и Е, както и фитохимикали и фибри, подсилват значително имунитета в този сезон.
Приемът на витамините А, С и Е намалява риска от респираторни инфекции, като обикновена настинка. А ако човек се разболее, може да съкрати периода на преболедуване.
И все пак експертите препоръчват при възможност да се разчита на ваксинацията като средство за защита от Ковид-19.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
ПП за 100-те днина Радев: Напълни властта със службогонци от стария модел
Обезвредиха четири снаряда, намерени в река Дунав
Биг Брадър в Пловдив след тежките криминални случаи
Рецептата Dnes: Кекс със сладко от череши
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
Пакистан кръсти първия си луноход „Джина-1“
Загадъчният сигнал „Wow!“ от космоса е уловен на 15 август 1977 г.
Постигнаха пълна ремисия при рак на бъбреците след клетъчна терапия
Заснеха уникално създание с прозрачна глава в „Зоната на здрача“
КЗП започва проверки за цените в Бургас преди "Евровизия"
Наталия Ефремова: Минималната заплата ще расте ежегодно
12 загинали и най-малко 10 ранени при катастрофа с полски автобус в Унгария
Ето къде няма вода във Варна днес
"Ние, потребителите": "Синият флаг" на плажа не означава съвършенство
Социалният министър няма да допусне запазване на минималната заплата на сегаашното ниво
Украйна подложи Москва на масирана атака с 600 дрона
Акция на седмицата: „Фонд за недвижими имоти България“ АДСИЦ
Наративът на Тръмп за „златния век“ се проваля в средата на мандата